Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har funderingar på att pensionera min cq50 med Availspole och hedgehog air bfs, detta trots att jag tycker att den är underbar att fiska med.

Funderar på någon som är mer byggd för finessfiske. Vilka rullar ska jag kolla på för att kunna kasta under 5g? Pixy, aldebaran?

Mvh, Marcus

Kommentera

• Jag tycker att en Aldebaran eller för all del en pixy låter helrätt! Att skala av >50g gör att du kan få ett abborekit med totalvikt under 200g! Min upplevelse av lätta spön är att de behöver lättast möjliga rulle. Fisket får för mig en annan och ibland roligare känsla när jag slipper använda större armmuskler utan kan twicha hem betet med en lätt handvinkling.

Kommentera

• Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
        Jag har funderingar på att pensionera min cq50 med Availspole och hedgehog air bfs, detta trots att jag tycker att den är underbar att fiska med.
        hehe, jag har försökt pensionera min CQ 51 med respektive avail spole, men det har inte gått så bra. Den kastar från och med 2 gr utan några som helst problem. Provade att fiska med en lätt lågis igen, men det är inte samma sak, det klickade inte riktigt.

Nästa "projekt" som jag har på g är att uppgradera min 2015 CQ 101 HG med en avail spole. Det kan bli kul.

//T

Kommentera

• Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
          Jag är sugen på nya grejer till mitt lätta fiske, kommer nog kasta skedar 10-15g, måste erkänna att jag gillar att kasta långt. Ska jag satsa på en conquest 50 eller 100? Behöver nog spö också, gillar mitt nuvarande fenwick iron feather 2 men det är tyvärr haspel. Så nått med liknande tryck i klingan vore nice

Tjohej såhär 2år senare!

Kör ju denna kombon nu, ironfeather 10' och en CQ100.
          Kastar förträffligt.

28gr skeddrag åker iväg 60m+ utan att man behöver ta i så man får skitsmak i munnen.

Kanske lite sent på det men ändå.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Marcus Kör själv med aldebaran limited, har två på två olika spön från Major craft ul, ett upp till 5g och ett upp till 7g.
            kan starkt rekomendera aldebaran Limited... om det nu var den rullen du menade =0)
            Senast ändrad av Humblebee; 2016-01-24, 14:37.

Kommentera

• Väcker denna tråd till liv igen, har säkert läst igenom den 2-3 gånger de senaste 2 åren...
              Vad hade ni idag valt för rulle och spö till fiske med beten från 1-8 gram, ni har en obegränsad budget.
              Ös på med förslag nu!

GO!!

/Alex

Kommentera

• Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
                Väcker denna tråd till liv igen, har säkert läst igenom den 2-3 gånger de senaste 2 åren...
                Vad hade ni idag valt för rulle och spö till fiske med beten från 1-8 gram, ni har en obegränsad budget.
                Ös på med förslag nu!

GO!!

/Alex
                Vägrar leta. HAR INTE RÅD!
                Conquest BFS är en sådan rackare som har utmanat mig ett tag nu. Varför finns den rullen och varför äger jag inte en?

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

Conquest BFS är en sådan rackare som har utmanat mig ett tag nu. Varför finns den rullen och varför äger jag inte en?

+1 kände på den i Japan och blev förälskad. Kan tyvärr inte motivera ett sånt köp som student. Men en vacker dag ska den hem!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg

+1 kände på den i Japan och blev förälskad. Kan tyvärr inte motivera ett sånt köp som student. Men en vacker dag ska den hem!
                    Tack för den. Det gjorde ju susen! För fan!!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

Den har väckt mitt intresse också men har varit tveksam då jag redan har en Conquest 101a, kändes lite samma lika!
                      Skillnaderna mellan dom som jag förståt det är att BFS Conquesten har lånat bromssystemet (magnetiskt), spole samt vev från Aldebaran BFS rullen.

I min bok står det nog mellan en Alderbaran BFS eller en Conquest BFS, men skulle samtidigt va spännande med något annat exotiskt. Mina Shimanorullar kan ibland upplevas så stabila att dom nästan känns lite tråkiga.

/Alex

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 554 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist