Rulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
    Jag brukar bara byta ö mot o samt å och ä mot a.
    Har fungerat bra hittils.
    Okej tack för ett snabbt svar!

Kommentera

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
      Samma här. Fungerar kanon
      Hur är det med betalningen? Betalar man i förskott eller efter man fått önskad produkt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Erikkw Visa inlägg
        Hur är det med betalningen? Betalar man i förskott eller efter man fått önskad produkt?
        Du öppnar pengapåsen innan du fått grejerna. Dock så har jag fattat det som att aliexpress håller dina pengar tills du fått grejerna och efter du hämtat ut varorna så får själva säljaren pengarna.

Jag har lyckats få tillbaka pengar för ett spö som aldrig kom fram.
        Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Jag har aldrig ägd en lågprofilrulle och knappt ens känt på en men funderar på om det kan vara värt att testa att använda dem till ismetet? Priset är ju helt lart överkomligt och de känns rätt smidiga. Frågan är väl om de klarar de relativt tuffa förhållanden som uppstår, samt om det går på tillräckligt många meter .40-lina.. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Kommentera

Tja ! lånar tråden lite.

Jag ska köpa julklapp till tjejens lillebror och han vill prova att jerkfiska.

Tänkte köpa rullen som är nämnd tidigare i tråden men undrar även om ni vet något billigt jerkspö från kina eller dylikt, får gärna vara billigt då han endast ska prova jerkfisket, han är bara 14

// Simon

Kommentera

Har nu beställt http://www.aliexpress.com/item/11BB-...282317716.html! Hoppas att den kommer fram i tid och att den överänstämmer med beskrivningen. Kommer att återkomma med en recension och bilder, bara jag kommer ihåg!

Tack för alla svar och skitfiske på er!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nithagen Visa inlägg
                Tja ! lånar tråden lite.

Tänkte köpa rullen som är nämnd tidigare i tråden men undrar även om ni vet något billigt jerkspö från kina eller dylikt, får gärna vara billigt då han endast ska prova jerkfisket, han är bara 14

// Simon
                Tjena! Såg att det var ett jerkset till salu på Köp & Sälj delen på forumet. Han ville ha 1200 kr och det kanske är billigt nog? Det var en kinarulle och ett Savage Gear XLNT spö 40-100g.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erikkw Visa inlägg
                  Tjena! Såg att det var ett jerkset till salu på Köp & Sälj delen på forumet. Han ville ha 1200 kr och det kanske är billigt nog? Det var en kinarulle och ett Savage Gear XLNT spö 40-100g.
                  För 1200 får du ju nästan ett riktigt jerkset med amba 5601JB om du letar begagnat.

Tja ! lånar tråden lite.

// Simon
                  Vilken rulle tänkte du på? Den jag länkade till först (denna) har huvuddrev i aluminium vilket inte känns optimalt till jerkfiske. Skulle hellre titta efter något med aluminiumstativ, kolfiberbroms och drev i mässing (eller rostfritt). Ska det vara höger eller vänstervev? Vad har du för budget?

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    För 1200 får du ju nästan ett riktigt jerkset med amba 5601JB om du letar begagnat.

Vilken rulle tänkte du på? Den jag länkade till först (denna) har huvuddrev i aluminium vilket inte känns optimalt till jerkfiske. Skulle hellre titta efter något med aluminiumstativ, kolfiberbroms och drev i mässing (eller rostfritt). Ska det vara höger eller vänstervev? Vad har du för budget?

Jag såg den tidigare i tråden, som var svart och röd. Han har testat mitt gamla set med blue max rullen ( vilket räcker gott och väl för honom som nybörjare), han kommer enbart kasta busters och det räcker ju t.ex. en black max till. Såg att den rullen som var tidigare i tråden enbart kostade 192 vilket är sjukt billigt, sen är ju såklart kvaliteten därefter. Vi tänkte köra på den och sen hitta ett spö för några hundralappar då vi inte ens vet om han kommer använda det eller inte

Kommentera

Jag såg den tidigare i tråden, som var svart och röd. Han har testat mitt gamla set med blue max rullen ( vilket räcker gott och väl för honom som nybörjare), han kommer enbart kasta busters och det räcker ju t.ex. en black max till. Såg att den rullen som var tidigare i tråden enbart kostade 192 vilket är sjukt billigt, sen är ju såklart kvaliteten därefter. Vi tänkte köra på den och sen hitta ett spö för några hundralappar då vi inte ens vet om han kommer använda det eller inte
                      Ok. Vilken rulle som helst kommer säkert funka ok ett tag iaf så han kan avgöra om det är en fiskeform han gillar. Spö går att hitta superbilligt begagnat. Posta en köpesannons och håll koll på säljavdelningen då det ofta dyker upp jerkspön för några enstaka hundralappar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 459 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13