Rulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Erikkw Visa inlägg
    Fast grejjen är den att jag har redan tryckt på confirm order på Aliexpress. Tror du att det funkar ändå?
    Det kan jag inte svara på, men om du inte testar så lär du aldrig få reda på det heller. Ett mail är gratis så du har ju inget att förlora.
    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Livar upp den här tråden, har ju fått hem en kinesrulle efter mycket om och men, relativt nöjd bortsett från bromsen då den först in tar alls, sen tar den lagom och jag måste vrida säkert 1 och ½ varv innan jag får riktigt stumt.

Det verkar vara någon slags oljad kork eller liknande som broms på rullen, vet någon av något bra sätt att förbättra bromsförmågan på det här materialet eller ska jag försöka se om jag kan hitta carbonskivor i samma storlek på en gång? Dock är materialet väldigt tjockt, närmare 7-8 mm per skiva.

Click image for larger version

Name:	bromsskivor kines.jpg
Views:	1
Size:	60,3 KB
ID:	1771648

Kommentera

Ursprungligen postat av Robbin Öberg Visa inlägg
        Livar upp den här tråden, har ju fått hem en kinesrulle efter mycket om och men, relativt nöjd bortsett från bromsen då den först in tar alls, sen tar den lagom och jag måste vrida säkert 1 och ½ varv innan jag får riktigt stumt.

Det verkar vara någon slags oljad kork eller liknande som broms på rullen, vet någon av något bra sätt att förbättra bromsförmågan på det här materialet eller ska jag försöka se om jag kan hitta carbonskivor i samma storlek på en gång? Dock är materialet väldigt tjockt, närmare 7-8 mm per skiva.

[ATTACH=CONFIG]63709[/ATTACH]
        Finns carbon ark att köpa och klippa ut egna, eller så mäter du dessa med sjkutmått och beställer ett set.

Kommentera

Var köper man carbonark?

Kommentera

Någon som hunnit testa att jerkfiska med sina kina rullar? höll dom en helg?
            Har en själv beställd :P så får se vad den orkar med alt ge den till dottern

Kommentera

Jag har en sån som TS posta fast min kommer från märket trulinoya, extremt grym måste jag säga, förväntade mig VERKLIGEN inte sån kvalité. Bästa kastvikt från vad jag testat är 20g då man lätt kan kasta 40-50m. Den har jag på en Abu vendetta jerk spö. Den funkar utmärkt från spinnare på 10g till jerkbaits på 50g, dock tar den nog lite mer stryk på 50grammare. Likvärdig min BFT WL4000 i kvalité så utan tvekan värd pengarna! Kan ladda upp bild på min setup samt länk till rullen vid intresse.

Kommentera

Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
                Jag har en sån som TS posta fast min kommer från märket trulinoya, extremt grym måste jag säga, förväntade mig VERKLIGEN inte sån kvalité. Bästa kastvikt från vad jag testat är 20g då man lätt kan kasta 40-50m. Den har jag på en Abu vendetta jerk spö. Den funkar utmärkt från spinnare på 10g till jerkbaits på 50g, dock tar den nog lite mer stryk på 50grammare. Likvärdig min BFT WL4000 i kvalité så utan tvekan värd pengarna! Kan ladda upp bild på min setup samt länk till rullen vid intresse.
                Hej igen, hur lätt klarar den av att kasta? Funkar relax 2.5 tum med 7.5g huvud tror du?

Kommentera

Från aliexpress. Hur skriver man på area code, countrycode och number?

Kommentera

Ursprungligen postat av forren Visa inlägg
                    Från aliexpress. Hur skriver man på area code, countrycode och number?
                    Area code borde ju vara postnummer iaf.. country code kanske är +46? Det är väl Sveriges landsnummer.

Kommentera

Allt jag skriver blir inte godkänt 0046 eller +46 osv osv

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 637 visningar
                      0 gillar