Rulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av forren Visa inlägg
    Allt jag skriver blir inte godkänt 0046 eller +46 osv osv
    Då har jag tyvärr ingen aning, kommer inte ihåg vad jag skrev in när jag beställde..

Kommentera

Ursprungligen postat av Erikkw Visa inlägg
      Då har jag tyvärr ingen aning, kommer inte ihåg vad jag skrev in när jag beställde..
      Det står på din profil under din address

Kommentera

Ursprungligen postat av forren Visa inlägg
        Det står på din profil under din address
        Hittade det nu, det ända som står på min shipping adress är namn,adress,stad, landskap och postnummer.

Kommentera

Ingen som provkastat sin? Köpte min dec men har inget spö än att testa den med. Så hur lätt kan man kasta med den? Är det möjligt att jigga abbore med relax 2.5tum och typ ett 5-10g huvud?

Kommentera

Har testat min två gånger nu.
            "Lättspinn för gädda, hopsatt i helgen. Hade varit normal gäddutrustning för ett antal år sedan, men som många redan kommenterat så ändras referenserna...
            Har försökt ha lite budgetperspektiv på denna rigg: Shimano beastmaster 8fot 14-40g för 600kr på rea, kinamulti för knappt 200kr samt kinaflät 0,14 för 6Euro/500m.
            Hade lite problem med linresning första testet men vet inte om det är jag som inte lärt mig rullens inställningar eller om jag överspolat en smula med lina. Lämnade bara ett par mm till spolkanten, kanske var lite mycket lina? Ingen fångst på testet så kan inte utala mig om krokning/drillning, men spöt har en modern rapp helaktion som säkert kommer att bli bra att köra fisk på. Tänker mig att utrustningen även kommer att funka bra till lite tyngre öringfiske i norr.
            Kombon uppförde sig bra från spinnare på 11g via jiggar på 15g till swimbaits på 40g. Med tailbete på 63g kändes spöt lite ansträngt vid kastning men inspinningsmotståndet inga problem."

Jag tror du kommer att bli mindre nöjd om du fiskar med beten under 10g, men kanske med tunnare lina och korta kontrollerade kast?

Kommentera

Ursprungligen postat av pehea Visa inlägg
              Har testat min två gånger nu.
              "Lättspinn för gädda, hopsatt i helgen. Hade varit normal gäddutrustning för ett antal år sedan, men som många redan kommenterat så ändras referenserna...
              Har försökt ha lite budgetperspektiv på denna rigg: Shimano beastmaster 8fot 14-40g för 600kr på rea, kinamulti för knappt 200kr samt kinaflät 0,14 för 6Euro/500m.
              Hade lite problem med linresning första testet men vet inte om det är jag som inte lärt mig rullens inställningar eller om jag överspolat en smula med lina. Lämnade bara ett par mm till spolkanten, kanske var lite mycket lina? Ingen fångst på testet så kan inte utala mig om krokning/drillning, men spöt har en modern rapp helaktion som säkert kommer att bli bra att köra fisk på. Tänker mig att utrustningen även kommer att funka bra till lite tyngre öringfiske i norr.
              Kombon uppförde sig bra från spinnare på 11g via jiggar på 15g till swimbaits på 40g. Med tailbete på 63g kändes spöt lite ansträngt vid kastning men inspinningsmotståndet inga problem."

Jag tror du kommer att bli mindre nöjd om du fiskar med beten under 10g, men kanske med tunnare lina och korta kontrollerade kast?
              Tack för ett informativt svar! Funderade på ett team dragon 7-21g spö, tror du inte att det går att dänga abborr jiggar med en sådan combo?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 895 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13