Snik-kit som levererar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snik-kit som levererar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sniken=snål?
    I så fall har jag ett riktigt snikset. Custombyggt gäddhaspelspö med hardyklinga. Kostade 0kr! Byggt av min svåger som också köpt alla delarna. På spöt sitter min gamla Aero GT som jag inte använde till nåt annat. Linan har jag vänt på istf att byta

Kommentera

Bumpar den här sköna tråden såhär på black friday och allt...

Hittade en Amba SM1600C i fint skick nyligen för 250kr och har klurat länge på vad jag ska ha den till.. och på för spö...
      Det får inte vara ett "för bra" spö liksom... och det ska fylla nån slags nish som inte redan är uppfylld.

Så jag tänkte att för det allra lättaste gäddfisket, med lite retrofeeling, ett spö som kan kasta Zalt14, Atom 35gr, Mörrum 28gr, Relax 6 med lite bly... etc

Letat runt som tusan efter ett triggerspö på 7-8 fot som kastar 40gr utan att storkna. De finns.. men inte i den prisklassen. Ett drömspö i det segmentet för mig är RST/LF Tailchaser light men de kostar en bra bit över tusenlappen. Berkley lightning ht8 var jag inne på ett tag, hittade det för 599 som billigast just idag. Men det kändes "för bra", ska det va snik så ska det va snik för sakens skull liksom. Att jag fyndade rullen ger ju ingen tillfredställelse om jag sätter den på ett 1000kr spö om någon förstår hur jag tänker.

Så jag tog ett ABU Devilspin 8 10-30gr för 250kr. Det är snyggt retro med hel kork och diskret klinga. Det är nog lite klent som det är men jag har tänkt göra mitt eget "snik" tailchaser av det. Jag kortar ner det 15-20cm helt enkelt och hoppas att det pallar att kasta 40gr efter mod.

Ska bli spännande att se om jag får till en rejält downsize'ad multi gäddcombo som funkar bra för 500 spänn!

Kommentera

Min erfarenhet är att snik kit för mig är befriande. Avskyr när ett dyrt spö med supertunna väggar får märken från krok, stötar osv under praktiskt fiske. Tänker hela tiden att det kommer smälla av i nästa kast eller mothugg istället för att fokusera på fisket. Tror även att snik ger bättre karma. Till exempel har Några av mina största gäddor bänds in med ett 7 fots 5-20g haspelspö som kostade 499kr ordinarie pris.
        /h

Kommentera

Har beställt ett DAM Yagi 42-120gr som kostade hela 360kr inkl frakt.
          Ska på med en lämplig rulle där sen, ska bli spännande var ett tokbilligt spö kan leverera.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
            /... Till exempel har Några av mina största gäddor bänds in med ett 7 fots 5-20g haspelspö som kostade 499kr ordinarie pris.
            /h
            Ren tur, klart att dyra spön ger mer fisk!
            Fast med ett nyköpt Berkley Air för drygt halva priset hoppas jag på motsatsen...
            Senast ändrad av anteman; 2018-11-24, 19:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            273 660 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13