aldrig ägt en zam z tail, är det värt att testa dessa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

aldrig ägt en zam z tail, är det värt att testa dessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • aldrig ägt en zam z tail, är det värt att testa dessa?

    Hur har fisket fungerat för er som har några beten av denna sort? Dom är ju förhållandevis billiga i jämförelse med andra och på min lokala butik får man "tre för två". Nu är det lätt att säga, -köp en och testa. Men jag köper hellre ett annat bete jag vet funkar ifall ni säger att denna är värdelös.
    Tänker också på andra trådar, där många säger att kroppen på ett tailbete är tämligen ovesentlig och att det är röven på dom som attraherar gäddan!
    Senast ändrad av stahre87; 2014-01-12, 19:26.

  • #2
    Zam-Z tail rockar fett!!! ett av mina favoritbeten! Men!! Tänk på att original tailen är totalt jävla värdelös och måste bytas INNAN du kan fiska med dem, så det blir några kronor till på priset. Jag brukar byta ut tailarna mot Relax Twister 6".

    Jag kör med medium (långsamt sjunkande/suspending) 22cm och de fiskar riktigt grunt, du kan köra dem precis under ytan om du vill. Om du vill fiska dem djupare än 1m får du blya dem lite.

    Sambon fiskar mycket med 19cm, och det är en riktig gäddmagnet, lättfiskad som bara den!

    Sportfiskeboden rear ut Zam-z tail nu för 100kr/st och det tycker jag att de är värda.

    Sen är de inte lika stabila som många andra tailbeten, de kantrar gärna. Men gäddan gillar dem i alla fall...

    /Ville
    Senast ändrad av leg_lock; 2014-01-12, 19:31.

    Kommentera


    • #3
      Gäddorna högg på min Zam tail tills det sattes i botten. Så värdelöst - Knappast. Köp och testa vetja
      Min hemsida för Nettel-Laken!
      http://nettelbaits.se/

      Min fiskeblogg!
      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

      Kommentera


      • #4
        Blir till att köpa några då! Zaltail då, någon som fiskat med dom? 69kr för ett bete...
        Zalt wobbler är ju som bekant giftiga och har fångat otaliga fiskar!

        Kommentera


        • #5
          zalttail är skräp har jag läst..

          Kommentera


          • #6
            Har massor av gäddor på det draget. Största på drygt tio. Förgen ger sig så småning om, men de jag har haft har hållt tätt i alla fall, till motsats mot zalten.
            Är ett av de beten jag brukar börja med, bara för att få veta om det finns någon fisk i området.
            Såhittar du dm för hundringen, köp någon och testa-
            I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.


            Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

            Kommentera


            • #7
              En liten klarering... Zaltail och Zam-Z tail är inte samma bete. Zaltailen har jag ingen erfarenhet av, förutom att de ser ut att vara "heta".

              /Ville

              Kommentera


              • #8
                En trevlig sak till med zam z tail är att den går väldigt oregelbundet, sticker både upp, ner och åt sidorna :-o

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av leg_lock Visa inlägg
                  En liten klarering... Zaltail och Zam-Z tail är inte samma bete. Zaltailen har jag ingen erfarenhet av, förutom att de ser ut att vara "heta".

                  /Ville
                  Nej det har jag helt klart för mig att det inte är samma beten =)

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                    zalttail är skräp har jag läst..
                    Tro inte på allt du läser! Har fångat en hel del gädda på zalt tail. Största klagomålet på zalt tail har nog varit att de (likt 99% av alla tailbeten i lknande utförande) saknar ordentlig gång, men på ett tailbete är ju beteskroppens gång inte särskilt viktig.

                    Ang. Zam Z Tail så tycker jag den fungerar alldeles utmärkt. Gummit smälter ganska lätt i kontakt med andra gummibeten eller "fel" förvaringsboxar. Jag brukar efter inköp hänga upp mina Zam Z Tail och låta de torka ett tag. Tailen blir lite styvare och segare, men håller bättre.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 885 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 373 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 074 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X