Spinnspö till min Abu Ambassadeur 1500C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö till min Abu Ambassadeur 1500C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

10,6ft -21g med helaktion.
    Då går Technium bort, jag vet inte om ST-Croix har några helaktionsspö.
    Av dom som nämnts här är jag bara säker att Fenwick helaktion.

Kommentera

Finns Fenwick som spinnspö?? Fenwick WildWing 10,6' 5-25g är isåfall ett givet kort.

Kommentera

Fenwick WildWing 10,6' 5-25g är isåfall ett givet kort.
        Mig veterligen har WildWing fortfarande inte kommit kommit med trigger men Momentum och Quadrant finns i vikterna -32gr och -54gr ...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Mig veterligen har WildWing fortfarande inte kommit kommit med trigger men Momentum och Quadrant finns i vikterna -32gr och -54gr ...
          Ska helt klart svinga lite med ett vi rätt tillfälle.. behöver alltid ett extra spö, -32 funkar nog fint till det lite tyngre för min del.
          Har dock hört att Fenwick´s helaktion spön är flug spön, men jaja man får helt enkelt ta ett i näven å fatta ett beslut snart.

Tänkte införskaffa detta omöjliga dröm spö efter sportfiskemässan, kanske kommer komma något nytt? om inte annat kanske man kan mingla fram lite kontakter ..

Kommentera

Bra pris på Fenwick Quadrant Trigger hos Happy Angler just nu....kanske inte helt enligt önskespec....men priset gör det kanske intressant?

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Har dock hört att Fenwick´s helaktion spön är flug spön,
              Den gamla IF II 4 delad var baserad på en SOL flugspö klinga och kastade något så in i helv... bra, helt klart mitt favoritspö från Fenwick.

Dom nya Quadrant och Momentum är lite annorlunda, lite långsammare men fortfarande riktigt bra spö om du jämför med andra i prisläge 2000-2500 kr, det är kustfiske-spö som är gjorda för att hantera allt från skeddrag, små pilkar till kustwobblers och bombarda och dom fixar det bra.

-32 gr börjar leverera runt 20 gr och uppåt men det betyder inte att lättare spö 10-15 skulle kasta så mycket bättre med smådrag bara att dom är mer lämpade.

Till det priset happy angler säljer Quadrant kan du nog inte få mer spö för pengarna, skulle det sen inte hantera dom allra minsta betena så köp ett technium på någonrea.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-24, 08:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Den gamla IF II 4 delad var baserad på en SOL flugspö klinga och kastade något så in i helv... bra, helt klart mitt favoritspö från Fenwick.

Dom nya Quadrant och Momentum är lite annorlunda, lite långsammare men fortfarande riktigt bra spö om du jämför med andra i prisläge 2000-2500 kr, det är kustfiske-spö som är gjorda för att hantera allt från skeddrag, små pilkar till kustwobblers och bombarda och dom fixar det bra.

-32 gr börjar leverera runt 20 gr och uppåt men det betyder inte att lättare spö 10-15 skulle kasta så mycket bättre med smådrag bara att dom är mer lämpade.

Till det priset happy angler säljer Quadrant kan du nog inte få mer spö för pengarna, skulle det sen inte hantera dom allra minsta betena så köp ett technium på någonrea.
                update, det blev ett Fenwick Iron Feather Quadrant 4delat.. Det priset kan man inte blunda för tack för tipset..blir givetvis ett lättare oxå när jag snubblar över ett

Kommentera

Om jag får lov att kapa tråden lite. I stället för att starta en ny identisk, då jag ställer samma fråga.

Även jag har införskaffat en 1500 och letar också efter ett lämpligt spö. Något 10-fotsspö tror jag inte på, utan sju kanske verkar mera lagom. Däremot är det beten på upp till 15 gram som gäller.

Men efter att ha tittat runt lite i affärer har jag märkt att utbudet är rätt knapert. Särskilt som jag är ute efter enhandsfattning, och gärna med helaktion. Jag menar, vem behöver två händer för att få iväg tio gram?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  274 101 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13