Hur är travelspöna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur är travelspöna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur är travelspöna?

Hej!
    Hur är travelspöna(4-delade) gentemot vanliga 2-delade, tappar man någon fiskekänsla i dom eller?

Tack på förhand.

Kanske svårt att säga generellt, men det finns nog ett antal riktigt bra fyrdelade spön i alla fall. Enda fyrdelade jag har är ett Berkley Muscle haspel klassat 20-70 gram, men där tycker jag i alla fall att känslan är kanon, känns inte som man missar något alls gentemot ett tvådelat. Enda problemet är att holkarna är så tajta så att det ibland kan vara svårt att få isär spöet.

Kommentera

köpta precis mitt första 4-delade spö, ett Fenwick qudrant 8-32g på 10ft..
      Har endast haft två delat tidigare, måste säga att jag är väldigt förvånad över hur bra detta känns, är sjukt nöjd.
      ännu bättre är att mitt spö nu får plats i hatthyllan på min kia picanto : )

Kommentera

Går lika bra med 3-delat om det går ner i en ryggsäck och kostar under 1000Kr...

Tack på förhand.
        Senast ändrad av Bergarn; 2014-02-02, 13:53.

Kommentera

Hur är travelspöna(4-delade) gentemot vanliga 2-delade, tappar man någon fiskekänsla i dom eller?
          Jag har nästan uteslutande 3 och 4 delade spö, Fenwick Ironfether II 3 st 4 delade i vikt -32 och -54 gr och 3 Hardy Marksman 3 delade i vikt -30,-40 och - 70gr

Dom både kastar och drillar fisk bättre en allt annat jag testat.

Kommentera

Jag Har sneglat lite på berkleys 3-4 delade spön är det något spö man bör akta sig för?

Kommentera

Jag Har sneglat lite på berkleys 3-4 delade spön är det något spö man bör akta sig för?
              Det är helt ok spö det ända jag inte tycker om är lightning spöna deras ringar är alldeles för mjuka.
              Detta är annars ett bra spö där du kan variera längden med en fot.

Kommentera

Hade tänkt mig twilight travel eller phazer med Betesvikten på 3-15g och 3-18g i samma ordning som spöna och längderna är 8-8,6' vilket jag tror skulle gå ner i ryggsäcken... Båda spöna är på 4 delar

Vad tror ni om kvaliteten på spöna, vilket skulle ni ha satsat på?

Helst skulle man ju vilja ha chili men den är ju bara på tre delar vilket jag inte tror går ner i ryggsäcken....

Tack på förhand.

Kommentera

Har Savage Gear Roadrunner XLNT 4-delat 7' 3-16gr, grymt trevligt spö att fiska med. Har även roadrunner trigger 6,6 > 70gr.

Kommentera

Jag har ett SG Road Runner XLNT 8' -60g. Jävligt framtungt men kastar bra och smidigt att packa med sig. Spöt får väl ses som en väldigt bra kompromiss mellan ett "vanligt" spö och nåt man kan få med sig smidigt på resande fot. Det levereras i vanlig spöstrumpa och ett fodral i någon slags halvhård plast och det känns onekligen som ett ganska bra skydd. Jag fick ner det med nöd och näppe i en normalstor resväska. För den som ska backpacka tror jag att det sitter som en smäck på sidan av ryggan eller t.o.m. i den, förutsatt att man inte bara kör ett par kallingar och en tandborste i en ICA-kasse...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 076 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13