Kul att vi har några Svenska eller delvis Svenska företag som utvecklar beten för gäddfiske. Funkar säker bra att trolla!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mike the Pike
Collapse
X
-
Spandex är snyggt! Men jag föredrar de på galanta damer!
Back to topic: tror mike the pike kommer leverera till våren! Kommer beställa ett par st helt klart!
Ursprungligen postat av Tantor Visa inlägg
"Gym"!
Ah! Du menar ett sånt där ställe där de med manlighetskomplex iklädda spandex står och speglar sig medan de flexar med "musklerna"! :-)
//Tantor
Kommentera
-
Grattis Stampe till fina gäddor! I synnerhet Madame Gödgris på 13+!Ursprungligen postat av Stampe Visa inläggMed en stinger så sjunker den väldigt sakta.
Du har ett lysande läge att göra lite reklam här i tråden. Berätta gärna lite om hur du fiskat Mike the Pike när du tagit dina fina gäddor nu på sistone. Riggning/stinger? Pelagiskt eller bottennära? I vilken betesögla, övre/undre? Spinn eller slowtrolling? Och sist men inte minst varför du envisats att nöta med den när du har så fruktansvärt fina egenproducerade beten?
Det är inte så att jag ber dig lägga ut några gps-koordinater, men det vore kul att veta mer...
Själv är jag en sån där tråkig fiskare som noga överväger när jag ska köpa nya beten & gärna fyller på med färger, dubletter & nya användningsområden & riggningar av ett fåtal istället. Men blev ändå lite nyfiken på Mike & tycker den ger ett ganska innovativt intryck med fenorna & allt...
Kommentera
-
Jag börjar med att svara på den sista frågan. Jag har inte hunnit nöta Mike än. Helt ärligt så tog 13 kilosen i absolut första kastet och 9,98an kom en timme efter. Nu när det är kallt i vattnet så körde jag på översta öglan för att få så mycket rörlighet som möjligt vid låg hastighet. Vanligt spinnfiske med små knyck och spinnstopp är det jag kör med dom flesta beten. Oftast är det pelagiska fiskar som jagas. När man ser den i vattnet så vet man att den kommer att leverera. När det kommer till mina egna beten så gör jag ju nästan uteslutande jerkbaits så dom kommer att få jobba närmare våren. Jag lever för fisket, inte betestillverkningen
Kommentera
-
Behövs inte fler krokar enligt Westins Jörgen Larsson.Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inläggMike the pike med eller utan stinger?
Inte för att jag tror tillverkaren har glömt ett par krokar men visst ser det lite tomt ut?
Kommentera
-
Kan ju bumpa denna lite och fråga hur den fungerat för folk? Hur bra sitter kroppen på huvudet, risk att den hoppar av?
I vilket fall som helst borde det ju komma lösa kroppar att köpa snart tycker jag, om det nu inte redan finns? :PTeam Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 262 visningar