Mike the Pike - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mike the Pike

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Du har ju 2 öglor att välja på?

    Kommentera


    • #32
      Ja men det spelar ingen roll, känns som den sjunker samtidigt som den wobblar så går rätt ner i botten oavsett. Körde med grundgående öglan på 8m djup och hade bottenkontakt hela tiden. Lät den inte sjunka utan kördes trolling..

      Kommentera


      • #33
        Min går också djupt men inte så djupt.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Jojjen82 Visa inlägg
          Nä, jag hörde det med men är det någon som samlat på sig några erfarenheter?
          Jag kör originalkroken fast med ring lekande ring och har inte tappat någon fisk. Dock bara en handfull än så länge då det inte blivit så mycket gäddfiske denna vår. Det skulle säkerligen funka lika bra utan denna lilla förlängning, den har jag mest för att minska hävstångseffekten vid hård drill. Gummikroppen är ju mjuk vilket gör att hela skiten slinker in i gapet tämligen enkelt som med de flesta tailar/jiggar/liknande.

          Endast en trekrok är så sjukt gött för bättre krokning, säkrare drill, enklare och säkrare landning samt avkrokning! Funkar på många beten, gäller bara att anpassa eventuell länk och krok så gången fortfarande är bra, efter eget smak och tycke.
          Senast ändrad av Jonathan Jansson; 2014-05-11, 10:13.
          - Fiske-Feber

          Kommentera


          • #35
            Drar upp tråden lite.
            Jag läste nyss att man på Skånska Jakt och Fiskemässan i slutet av månaden kommer ha premiär för Mike the Pike Junior. Är det någon som vet storlek och vikt på betet?

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Larran Visa inlägg
              Drar upp tråden lite.
              Jag läste nyss att man på Skånska Jakt och Fiskemässan i slutet av månaden kommer ha premiär för Mike the Pike Junior. Är det någon som vet storlek och vikt på betet?
              170mm 42g
              200mm 67g

              Kommentera


              • #37
                Har du sett dem in action? Verkar de lika lovande som originalet?

                Kommentera


                • #38
                  Bara sett dom i katalog.

                  Kommentera


                  • #39
                    Försökt att få fram ungefärligt djup på 200mm 67g men hittar bara att denna har endast 1 ögla så inte som storebror med 2...
                    Någon som har en aning?!

                    Kommentera


                    • #40
                      När kommer dom ut i handeln?
                      Abborre: 665gram
                      Gädda: 5.8kg
                      Brax: 2.3kg
                      Regnbåge: 3.50kg
                      Insjööring: 1.0kg

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 282 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 743 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X