Bästa rullen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa rullen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fiskmix
    ixu fiskat något med calcuttan?
    japp, min fasters kille har en calcutta 400. Provat den ett par ggr. Hade jag råd skulle jag köpa en själv. Blir det inte en digitalkamera nästa år så blir det kanske en sån. Eller en 250
    Fish On!

Kommentera

ambasaduer c3 5500

behöver inte säga mer klockren dag som natt året om
      www.rixman.se
      http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
      http://www.miekofishing.se

Kommentera

Ixu

Inte for att dryga mig men ett par kast med din fasters killes rulle? ar det allt som behovs for att du ska vara overtygad? Da ar alla rullar bra for jerk for ingen pajar direkt. Det ar darfor folk rekommenderar d5 osv for de kanns bra direkt. Fiskar du hart med dem en vecka sa ar de kaputt. Jag vet att Millen ar bra for jag fiskat med den sjalv men fromfor allt for att jag har polare typ min partner seeker, fishpimp, buster, GJ, karhu, Pushup, mfl som kor med den hart utan att lyckats kasta sonder den annu. Jo forresten GJ pajade den efter ett par dagar men han tar pa prylarna lite mer an dig ixu (jag lovar). Calcuttan haller hyffsat i 400 modellen men inte i 250 modellen. Quantumen misshandlade jag hart sjalv med tunga beten under 10 dagar sedan har ett antal till misshandlat den utan att lyckats paja den. DL fiskar calcutta TE och danger hart utan att lyckats paja den vad jag vet.

Jenk

Kommentera

Jag slår som vanligt ett slag för Ambassadeur 5601 JB. Man ska ha den med direktstopp som Lundgrens säljer. Den håller fint och är inte otäckt dyr.

Kommentera

Calcuttan behöver inte vara bra, du kan råka ut för måndags exemplar, en bekant till mig gjorde stor-rensning i sin drag-låda under HÖ fiske. Skickade in rullen och mycket riktigt fabrikations-fel....
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
              Inte for att dryga mig men ett par kast med din fasters killes rulle? ar det allt som behovs for att du ska vara overtygad? Da ar alla rullar bra for jerk for ingen pajar direkt. Det ar darfor folk rekommenderar d5 osv for de kanns bra direkt. Fiskar du hart med dem en vecka sa ar de kaputt. Jag vet att Millen ar bra for jag fiskat med den sjalv men fromfor allt for att jag har polare typ min partner seeker, fishpimp, buster, GJ, karhu, Pushup, mfl som kor med den hart utan att lyckats kasta sonder den annu. Jo forresten GJ pajade den efter ett par dagar men han tar pa prylarna lite mer an dig ixu (jag lovar). Calcuttan haller hyffsat i 400 modellen men inte i 250 modellen. Quantumen misshandlade jag hart sjalv med tunga beten under 10 dagar sedan har ett antal till misshandlat den utan att lyckats paja den. DL fiskar calcutta TE och danger hart utan att lyckats paja den vad jag vet.

Jenk
              min d5:a har då hållt för en säsong jerk. Fast vet folk som haft oturen att den pajjat omgående för. Och den har jag slängt beten mot 130g med. Har jag haft ovanlig tur?
              Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk

Jenk
                Han kanske som du, känner folk som fiskar regelbundet med den... Jag känner en duktig fiskare som jerkat med sin/a 251;or ett bra tag, men dock inte med några 200g klumpar. Kanske är sådana det krävs för att förstöra rullen?
                M.V.H Markus
                sigpic

Kommentera

flodebanan

Flodebanan visst kan det vara sa. Jag hade kopt argumentet att polare fiskar med calcuttan mera an att ha provat min fasters killes calcutta. Klart calcuttan ar bra men millen ar battre. (ager bada). Att man skulle fa mothugg av dig? chockerande

Kommentera

Varför skulle man tex provköra en bil då? det funkar inte att bilfimorna lånar ut en bil till en kund i tex ett år för att provköra så att han får se att det är nåt att ha. Med detta vill jag säga att första intrycket är viktigt i det mesta i köpväg.

Det var allt för mig.
                    Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
                      Varför skulle man tex provköra en bil då? det funkar inte att bilfimorna lånar ut en bil till en kund i tex ett år för att provköra så att han får se att det är nåt att ha. Med detta vill jag säga att första intrycket är viktigt i det mesta i köpväg.

Det var allt för mig.
                      Provköra en bil? Vet inte om den jämförelsen var så relevant. Första intrycket kan väl vara viktigt men vare sig man köper rulle eller bil så ser man väl till att ta reda på hur de funkar på sikt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 459 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13