Bästa rullen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa rullen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har då inte hört fler än jag kan räkna på fingrarna som är missnöjda med sin calcutta.. men men.
    Fish On!

Kommentera

Ixu

Ingen som sagt att calcuttan ar en dalig rulle det ar en grym rulle.

Kommentera

jag har en calcutta 400 och en abu pro rocket. jag måste då säga att jag föredrar rocketen, men jag jerkar ej bara spinnfiskar
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Det blir nog en Calcutta 400, eller en TE. Har tills imorgon att bestämma mig :P

Kommentera

Ursprungligen postat av oreggad jenk
            Ingen som sagt att calcuttan ar en dalig rulle det ar en grym rulle.

du jenk, vad får man en millionaire i samma storlek som caluctta 250 för om man beställer via er på AB?
            Fish On!

Kommentera

Ixu

2200 spann men da tar vi den direkt fran USA via den amerikanska delen av AB. Maila pa attitudebaits@yahoo.com sa slipper folk bli uttrakade har.

Kommentera

Tänk att många har svårt att ta till sig bra råd. grabbar som Jenk och KG vet vad dom snackar om. Tänk vad mycket skit jag fått för mina råd om Shimano haspelrulls problem. Det är bara så att vissa rullmodeller är sämre eller inte lämpade för vissa saker. En del är grymt starka och hållbara. Medans en del tunnar ut på kortare tid. Bara för att det står Daiwa, Shimano, Zebco eller nåt annat välkänt märke. Betyder det inte att alla deras produkter håller en hög klass. Utseendet kan se vackert ut. Men innanmätet kan vara klent smeck. Eller massa lull-lull som lockar. Mindre lull-lull och hållbarare är bättre. Just nu rockar Daiwa för mig. Deras haspelrullar i den högre prisklassen känns klart stabila efter hårt fiske. Medans andra märken klenar ur rätt fort. Blir glappa överallt. Så nog finns det fog för vad andra som hårdfiskar säger. Rulltester i fisketidningar är mest en enkel upplysning om hur dom uppför sig. Inte nån hårdtest. Att gemföra en bil med en fiskerulle är långt i från varandra. En bil är väl inte och doppar sig i vatten. Och den påfrestning en flätlina har på en rulle. Är ju enormt mycket. Och vevandet som går i ett. Lyssnar till goda råd. Även om jag är väldigt kritisk till fiskegrejer. Därför är det viktigt att ta lärdom av andras testande.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av oreggad jenk
                  Flodebanan visst kan det vara sa. Jag hade kopt argumentet att polare fiskar med calcuttan mera an att ha provat min fasters killes calcutta. Klart calcuttan ar bra men millen ar battre. (ager bada). Att man skulle fa mothugg av dig? chockerande
                  Jag fattar läget, vara bara tvungen Jo, har hört många jerkpojkar som sagt det bl.a här inne. Dock så är prisklassen långt ifrån denssamma här i Sverige...
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                    Jag slår som vanligt ett slag för Ambassadeur 5601 JB. Man ska ha den med direktstopp som Lundgrens säljer. Den håller fint och är inte otäckt dyr.
                    Kollade på en sån också, men finns dom ej högervevat? Började med höger, och får väll fortsätta :P jobbigt att lära sig fiska igen, hehe

Kommentera

Ursprungligen postat av kenka
                      Kollade på en sån också, men finns dom ej högervevat? Började med höger, och får väll fortsätta :P jobbigt att lära sig fiska igen, hehe
                      Nej, tyvärr. Men byter du spöhand efter utkastet är det lätt att lära om. Blir ju som att fiska med haspel. Kastar du med vänstern så funkar inte 5601. Jag började jerkfisket med högervevat men bytte när jag köpte ovanstående rulle, den har funkat bra i flera år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      278 843 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13