Jag har då inte hört fler än jag kan räkna på fingrarna som är missnöjda med sin calcutta.. men men.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa rullen...
Collapse
X
-
Ixu
2200 spann men da tar vi den direkt fran USA via den amerikanska delen av AB. Maila pa attitudebaits@yahoo.com sa slipper folk bli uttrakade har.
Kommentera
-
Tänk att många har svårt att ta till sig bra råd. grabbar som Jenk och KG vet vad dom snackar om. Tänk vad mycket skit jag fått för mina råd om Shimano haspelrulls problem. Det är bara så att vissa rullmodeller är sämre eller inte lämpade för vissa saker. En del är grymt starka och hållbara. Medans en del tunnar ut på kortare tid. Bara för att det står Daiwa, Shimano, Zebco eller nåt annat välkänt märke. Betyder det inte att alla deras produkter håller en hög klass. Utseendet kan se vackert ut. Men innanmätet kan vara klent smeck. Eller massa lull-lull som lockar. Mindre lull-lull och hållbarare är bättre. Just nu rockar Daiwa för mig. Deras haspelrullar i den högre prisklassen känns klart stabila efter hårt fiske. Medans andra märken klenar ur rätt fort. Blir glappa överallt. Så nog finns det fog för vad andra som hårdfiskar säger. Rulltester i fisketidningar är mest en enkel upplysning om hur dom uppför sig. Inte nån hårdtest. Att gemföra en bil med en fiskerulle är långt i från varandra. En bil är väl inte och doppar sig i vatten. Och den påfrestning en flätlina har på en rulle. Är ju enormt mycket. Och vevandet som går i ett. Lyssnar till goda råd. Även om jag är väldigt kritisk till fiskegrejer. Därför är det viktigt att ta lärdom av andras testande.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Jag fattar läget, vara bara tvungenUrsprungligen postat av oreggad jenkFlodebanan visst kan det vara sa. Jag hade kopt argumentet att polare fiskar med calcuttan mera an att ha provat min fasters killes calcutta. Klart calcuttan ar bra men millen ar battre. (ager bada). Att man skulle fa mothugg av dig? chockerande
Jo, har hört många jerkpojkar som sagt det bl.a här inne. Dock så är prisklassen långt ifrån denssamma här i Sverige...
sigpic
Kommentera
-
Kollade på en sån också, men finns dom ej högervevat? Började med höger, och får väll fortsätta :P jobbigt att lära sig fiska igen, heheUrsprungligen postat av KG?Jag slår som vanligt ett slag för Ambassadeur 5601 JB. Man ska ha den med direktstopp som Lundgrens säljer. Den håller fint och är inte otäckt dyr.
Kommentera
-
Nej, tyvärr. Men byter du spöhand efter utkastet är det lätt att lära om. Blir ju som att fiska med haspel. Kastar du med vänstern så funkar inte 5601. Jag började jerkfisket med högervevat men bytte när jag köpte ovanstående rulle, den har funkat bra i flera år.Ursprungligen postat av kenkaKollade på en sån också, men finns dom ej högervevat? Började med höger, och får väll fortsätta :P jobbigt att lära sig fiska igen, hehe
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
278 843 visningar