Bästa rullen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa rullen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Nej, tyvärr. Men byter du spöhand efter utkastet är det lätt att lära om. Blir ju som att fiska med haspel. Kastar du med vänstern så funkar inte 5601. Jag började jerkfisket med högervevat men bytte när jag köpte ovanstående rulle, den har funkat bra i flera år.
    Jag kastar lite hur som helst beroende på hur jag står, så vilken hand jag kastar med spelar ingen roll Men det är jusst det dära att låta rullen ligga i vänster hand som lär kännas väldigt konstigt. Är väldigt sugen på Calcuttan, men vilken är att föredra om man tänker på storleken? Calcutta 400 är väll ganska stor om man gämför med rullen som jag har nu (amb 5000 classic)?

Kommentera

calcuttan känns lite större om gaveln. och är lite större än en amb 6000-storlek
      Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
        calcuttan känns lite större om gaveln. och är lite större än en amb 6000-storlek
        Ah, okej. min gamla 5000 har fått mycket stryk nu ett tag och behöver få vila :P allt skramlar och låter illa i den Calcutta blire

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
          min d5:a har då hållt för en säsong jerk. Fast vet folk som haft oturen att den pajjat omgående för. Och den har jag slängt beten mot 130g med. Har jag haft ovanlig tur?
          har väll inte riktigt med hur tunga beten man kastar utan hur man kastar, vissa saftar på satan då tröttar det ut rullen medans om man bara lobbar ut betet så håller den länge.
          Tube for life

Kommentera

det gäller att använda huvudet, onödigt att slita ut grejerna i förtid.
            Fish On!

Kommentera

om man kör beten upp till 100 gr ska man satsa på ambassadeur jb eller kanske qautum cabo vill ha en hållbar rulle och inget smäck längre så vilken rulle av dessa föreslår ni ?

Kommentera

Hej
                Gällande Eon så har dom mellan axelkugghjulet och kugghjulet till linsprdiaren ett lite större kugghjul i plast som rätt snart slits sönder vid det ryckiga jerkfisket så är ingen rulle jag skulle rekommendera till jerkfisket
                c4 eller Nya record skall ju vara jävligt kraftig byggda så det kanske kan vara nått....
                själv började jag med en Eon6600 men gick rätt snart över till
                calcutta 400..inköpte en beg av Push up för 800 kr så funkar kanon, men i höstas vart det en helt ny för jag ville ha samma rulle på båda spönen ...
                är väldigt nöjd med mina Calcuttor...

seeya

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                273 460 visningar
                0 gillar