jiggspö för aborre -30 g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jiggspö för aborre -30 g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Beställde mig ett Team Dragon fishmaker 245 cm 4-21 gram då många rekommenderat det samt att jag fiskat med liknande dragonspö och de är i stil med vad jag vill ha. Nu återstår bara en passande rulle. Har testat kompisens Shimano Stradic 2500 som funkar bra. Några tips på rullar och storlekar? är aborre som ska jiggas och inte mkt mer med spö/rulle.

Kommentera

Daiwa lx802mlfsc-ax.

Ett spö du kan fiska abborre, gös, gädda och kustnära. Lite ryggrad för bra krokning. Inte för långt.

Ett lätt spö som är kanonskönt fiska med.

Men du kan inte dra fisk upp till 30 kilo på den som XXL skriver. (den beskrivningen var lite rolig. De måste mena beten upp till 30 gram. men hittade ingen bättre länk till spöet.)

http://www.xxl.se/fiske/fiskepon/kus...098558_1_style

Jag kör en Daiwa Certate rulle med detta spö och det är nog det skönaste setet jag har, och som jag skulle ta med till en öde ö om jag fick välja.

Köpte mitt på sportfiskegiganten (hittar inte det i shopen men de har fler).

Kommentera

Ursprungligen postat av Marklund87 Visa inlägg
        Beställde mig ett Team Dragon fishmaker 245 cm 4-21 gram då många rekommenderat det samt att jag fiskat med liknande dragonspö och de är i stil med vad jag vill ha. Nu återstår bara en passande rulle. Har testat kompisens Shimano Stradic 2500 som funkar bra. Några tips på rullar och storlekar? är aborre som ska jiggas och inte mkt mer med spö/rulle.
        Hellre Stradic Ci4+ 2500 eller Sustain 2500. Ci4+ känns lite mer finlir. Sustain är en slitvarg. (har båda i 4000). Om du inte är beredd gå upp på en Daiwa Certate.

Kommentera

Jag provfiskade min Stradic Ci4 2500 idag, underbar rulle. Lite sent nu men jag har både röda och nya modellen vita yasei. Man känner skillnad på dem. Något djupare aktion i det vita, bättre känsla och det känns att spöt är dyrare. Både i plånbok och i händerna. Jag får en känsla av ihåligt på nåt vis med det röda i handen.
          Jag hoppas du blir nöjd med ditt spö.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
            Daiwa lx802mlfsc-ax.

Men du kan inte dra fisk upp till 30 kilo på den som XXL skriver. (den beskrivningen var lite rolig. De måste mena beten upp till 30 gram. men hittade ingen bättre länk till spöet.)
            Nästan ännu roligare att man inte kan/får fiska mindre fiskar än 10kg:-D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            273 301 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13