Kan tilläggas att den i förra årets DAM-katalog har ett listpris på 186€ och är saltvattentålig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring, tips på rulle? Gt 2500rc?
Collapse
X
-
Har aldrig haft en DAM, ser schysst ut.
Kanske blir svårt detta
Skulle aldrig skapat en tråd
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Som sagt har jag inte testat den själv, har mest fått för mig att det där verkar vara en riktigt trevlig rulle. Mest en känsla eller idé liksom.Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggHar aldrig haft en DAM, ser schysst ut.
Kanske blir svårt detta
Kommentera
-
Det är nog det man får gå på tillslut.Ursprungligen postat av Träben Visa inläggSom sagt har jag inte testat den själv, har mest fått för mig att det där verkar vara en riktigt trevlig rulle. Mest en känsla eller idé liksom.
Magen.
Att jämföra alla 1-1,5k rullar blir svårt.
Lite därför jag landade på super gt.
Man får köra på den rullen som talar till en helt enkelt, och på den rullen man tror att man gör en bra affär på såklart
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
F_N betalade jag så mycket för Sustain? Ah, ja. Den kostade ju 2500 kr.Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggTack för all bra information.
Dock så verkar sustain kosta runt 2500:- - 3000:- ?
Jag tycker super gt kostar lagom som går på runt en tusing.
Mer vill jag inte lägga på en rulle som skall hamras runt i saltvatten och på klippor och skär
Eller vill jag det kanske
Kan ju kolla e-bukten med iofs.
Men det är en kanonrulle. Fast Stradic:en kan du får runt 1900 kr. Fortfarande en mycket bättre rulle en GT:n.
Kommentera
-
Intressant förslag. Den rullen blev man ju sugen på att känna och testa.Ursprungligen postat av Motorgoat Visa inläggVill tipsa om Okuma Helios 30! Den är byggd till större delen i kolfiber vilket jag tror kan vara schysst med tanken på saltvattnet och väger därefter under 200 gram. Sen har den även vattentäta delar
Finns för under tusenlappen på fiskeshoppen i Trollhättan och strax över tusenlappen på miekofishing.se
Grymt skön rulle!
Kommentera
-
Ja om DAM lever upp tilll myten "tyck kvalitet" Står du inför ett svårt val. På pappret så ser den riktigt trevlig ut. Men jag är sån som måste känna på en rulle för att fastna för den. Och gärna på det spö jag tänker fiska mest med för den rullen. ( tar med mig mina spö när jag köper ny rulle.Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggHar aldrig haft en DAM, ser schysst ut.
Kanske blir svårt detta
)
Kommentera
-
Kör med en vanlig penn fierce till mitt hö fisk, hållt nu i 3 år. Men jag antar att folk kör den som "reservrulle"
Själv har jag sagt... När den lägger av så går jag över till multirulle, än så länge har den icke lagt av eller visat något som helst tillstymmelse till att lägga av... Vilket är lite synd, är sugen på några fler multirullar... Hehe!
Har även kollat på penn conflict, verkar som en jävla stridsvagn. Tung satan för folk som är vana vid sina lätta 100grams rullar dock. Men fiske ska inte vara lätt, då är de icke kul.
Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Har två Fierce. En mycket skön rulle för havsöring. Fiskade mycket med den innan jag köpte Daiwa Certate. Slitstark liten rulle som man kastar långt med.Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggKör med en vanlig penn fierce till mitt hö fisk, hållt nu i 3 år. Men jag antar att folk kör den som "reservrulle"
Själv har jag sagt... När den lägger av så går jag över till multirulle, än så länge har den icke lagt av eller visat något som helst tillstymmelse till att lägga av... Vilket är lite synd, är sugen på några fler multirullar... Hehe!
Har även kollat på penn conflict, verkar som en jävla stridsvagn. Tung satan för folk som är vana vid sina lätta 100grams rullar dock. Men fiske ska inte vara lätt, då är de icke kul.
Har en conflict också. Men den är rätt tung. Funderar på sälja den. Fiskar inte så mycket med den numera. Men bra bygge som säkert håller. Dock vill alla nya Penn rullar ha lite kärlek och en droppe bra rullolja (Daiwas). Annars känns de tröga.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 510 visningar