2015 års Ambassadeurer redan här?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2015 års Ambassadeurer redan här?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2015 års Ambassadeurer redan här?!

Av en slump råkade jag få syn på att happy angler redan listar 2015 års nya ambassadeurmodeller:

- 5601 JB HS!
    - Uppfräschade versioner av vanliga JB'n och TGC.
    - Revo Beast! Ser spexig ut, men inte så mycket info om den på happy anglers site iaf.
    - En 5601 Jerk. Antar att det är en uppiffad version på den gamla 5601 C Jerk (dvs inte JB).

Låtom oss dregla och sukta, gott folk!

Jo såg också de för några veckorsen, så den har funnits där länge. Tycker dock de är konstigt att den redan släppts? Är de för att känna stålar bara? Dem har ju knappt hunnit släppa 2014 rullarna...
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Vet inte om det är så mycket att dregla över. JB med mässingdrev - nja. Och mest kosmetika tycker jag det ser ut som. Skulle jag behöva en ny tuff gäddrulle skulle jag nog hellre köpa den gamla JB:n hos Olssons fiske för tusenlappen mindre än den nya...

Kommentera

Jo, ganska mycket kosmetika ser det ut som. Men hur galna brukar inte folk vara kring kosmetika, kolla bara på vilket liv det brukar vara kring de olika pro rocket-färgerna...
        Men revo beast ser ju ganska rolig ut, ska bli intressant att få veta lite mer om den och vad som skiljer den från alla andra revo.

Kommentera

Är väl inte ovanligt att nya rullar lanseras/släpps under sommar/höst i samband med stora mässor etc. Gäller inte bara ABU...och inte så mkt att bekymra sig om enligt mig!

Kommentera

Jb highspeed är ett smart drag. Många vill ha högre utväxling, så nu slipper alla byta utväxling direkt efter köp, samt att jag gillar powervev. En ny rulle ska inte behöva moddas för att fungera. Dock borde Abu ha satt dit en enkelvev med vanlig slaglängd samt minde knopp, så hade försäljningen ökat direkt. Hutlöst att betala 600kr för en lös vev. Det jag saknar är en högervevad rulle typ JB, med låg utväxling. Med tanke på gummifisket borde efterfrågan finnas.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Jb highspeed är ett smart drag. Många vill ha högre utväxling, så nu slipper alla byta utväxling direkt efter köp, samt att jag gillar powervev. En ny rulle ska inte behöva moddas för att fungera. Dock borde Abu ha satt dit en enkelvev med vanlig slaglängd samt minde knopp, så hade försäljningen ökat direkt. Hutlöst att betala 600kr för en lös vev. Det jag saknar är en högervevad rulle typ JB, med låg utväxling. Med tanke på gummifisket borde efterfrågan finnas.
              En "vanlig" enkelvev hade ju inte varit fel, förstår inte riktigt poängen med alla dubbelvevar som sitter som standard på nästan alla multirullar.

En predator uppfyller väl dina krav på högervevad och lägre utväxling? Eller vill du ha ännu lägre utväxling, typ revo winch?

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                En "vanlig" enkelvev hade ju inte varit fel, förstår inte riktigt poängen med alla dubbelvevar som sitter som standard på nästan alla multirullar.

En predator uppfyller väl dina krav på högervevad och lägre utväxling? Eller vill du ha ännu lägre utväxling, typ revo winch?
                Rulle med 3,nått eller 4:6 vore toppen. Kallvattensfisket behöver låååååångsam intagning ibland.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                  Varför skulle en person som normalt vevar vänster helt plötsligt veva höger när man fiskar med gummi?

Jag kanske missuppfattade innebörden men det låter lite som att det skulle vara normalare att veva med höger till gummifiske än till annat fiske.

Kommentera

[QUOTE=Sg;955923]Varför skulle en person som normalt vevar vänster helt plötsligt veva höger när man fiskar med gummi?

Jag kanske missuppfattade innebörden men det låter lite som att det skulle vara normalare att veva med höger till gummifiske än till annat fiske. [/QUOTE

Vem har pratat om att veva med vänsterhanden? Jag har bara högervevade multirullar i källaren. Sen var det låg utväxling jag syftade på till gummifisket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 746 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13