Vilken Rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken Rulle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken Rulle?

    Hejs. Ska köpa nytt spö och ny rulle och har lite frågor. Har bestämt mig för multirulle, (aldrig använt tidigare) spöet blir ett runt 9 fot upp till 120g ungefär.
    Har kikat på dessa rullar


    men eftersom jag mest kommer fiska med vobbler, tailar och jiggar så kanske jag är helt fel ute? Eller?! Hur lätta beten kan man kasta med rullarna? Och är det "bra" rullar? Värda att köpa?

  • #2
    Köp en shimano calcuttaD 300, lite dyrare men värt varenda krona.... Har själv nästan bara shimano rullar och är väldigt nöjd. Amba fungerar bra och är lätta att fixa till, men saknar det lilla extra enligt mig.

    Här är en flashig reklam video för calcuttaD

    Senast ändrad av Matte77; 2014-11-03, 21:20.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
      Köp en shimano calcutta 300, lite dyrare men värt varenda krona....
      Säkert en fin rulle men för dyr för min del

      Kommentera


      • #4
        Denna är bra med och billigare. http://www.beten.nu/se/art/cardiff-301.php

        Kommentera


        • #5
          Riktigt bra pris på beten.nu . Men det känns lite konstigt undra om den butiken är seriös . Jag jagade själv en Pro Rocket i många år . Jag fick förklarat av en handlare att jag kunde inte få nån rabatt på den för då slängde Abu ut han som återförsäljare ,för Abu satte priserna .
          Jag kollade upp och alla som sålde den hade samma pris på kronan .

          Det är bara att gratulera att du hittat bra pris så passa på hade jag fiskat lika mycket som förr hade jag köpt 2 stycken .

          mvh Fredrik

          Kommentera


          • #6
            Jag är en riktigt nöjd ägare till två Predatorrullar som funkar klockrent i ur skur. Äger själv ingen JB men det är också en kanonrulle direkt ur kartong. Jag tror inte du blir missnöjd med någon av dem (med den kommentaren kanske jag inte gjorde det lättare)
            A bad day of fishing is better than a good day of work.
            http://markusfiske.blogspot.com

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av blaze Visa inlägg
              Jag är en riktigt nöjd ägare till två Predatorrullar som funkar klockrent i ur skur. Äger själv ingen JB men det är också en kanonrulle direkt ur kartong. Jag tror inte du blir missnöjd med någon av dem (med den kommentaren kanske jag inte gjorde det lättare)
              Okej! Bra att veta Men på vilket sätt skiljer dom sig åt? båda heter ju 5601 så dom har en del gemensamt? eller? Är som sagt helt ny på multirulle

              Kommentera


              • #8
                för så lätta beten och icke-JB. glöm dom rullarna och köp en Rocket

                Kommentera


                • #9
                  ang. pris på Pro Rocket CS Chrome, min första har ett pris på lådan som säger 2399:-, jag gav 1800:-?

                  Kommentera


                  • #10
                    JB känns som det mest prisvärda och " bang for the buck ".

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 926 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 785 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X