Min första multi + spö, budget 3k - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min första multi + spö, budget 3k

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det går ju att linda lite hockeytape på kastfingret och köra vidare med haspel också...

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
      Det går ju att linda lite hockeytape på kastfingret och köra vidare med haspel också...
      Kanske ett av de vettigaste tipsen på detta forum någonsin, billigt är det oxå som vi säger i småland =)

Kommentera

Den stora anledningen att folk skapar nya på nya trådar om samma fråga är den lilla kapningen som sker och hälften av svaren handlar om något annat Det är dock inte hela världen. Tacksam för alla tips. Kör in till sportfiskegiganten i malmö imorgon och tafsar lite..

Kommentera

Ursprungligen postat av cerisrosa Visa inlägg
          Den stora anledningen att folk skapar nya på nya trådar om samma fråga är den lilla kapningen som sker och hälften av svaren handlar om något annat Det är dock inte hela världen. Tacksam för alla tips. Kör in till sportfiskegiganten i malmö imorgon och tafsar lite..
          Bara köp!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
            Nää Usch å FYY för alla rundrullegubbar

Om ena rullen är klumpig eller ej är ju väldigt subjektivt, alltså något som du upplever. Sedan om linspridare är bra eller dåligt beror ju på rullen, trummans bredd, och mått till spridaren samt vad man kastar och vilken lina mm man har.

När du säger "Att vara partisk" så vet jag inte hur du menar. Men jag tror du menar att vi är konservativa vilket är ett bättre ord om man vill beskriva äldres åsikter om att gamla beprövade saker är bättre och deras ovilja att acceptera eller anamma det nya. En smula av både och (konservatism och nytänkande) är något som gagnar alla. Den som förkastar den konservativa grunden inser aldrig varför vissa saker ser ut som dom gör och därmed inser dom inte när och om dessa synsätt kan frångås och något nytt kan provas.

Men synkad spridare eller ej är ju slutligen något man får väga in mot dom krav man har på rullen och vilken rulle det är. En synkad spridare har långt ifrån samma påverkan på olika rullars funktion.

Men jag kanske bara är partisk.
            Att skriva alla rundrulle gubbar var dock en alldeles för grov generalisering från min sida, vi har ju även Japan vs Svängsta grupperingar =) Tycker dock det känns sunt att känna och klämma lite innan så man får en känsla av rullen.

Kommentera

Om du pillar på lite rullar och kommer fram till att en rund ambassadeur är vad du vill ha, så finns gamla versionen av 5601 jb på Skittfiske.se för 899:- just nu. Mer rulle per krona än det lär du nog aldrig kunna hitta.

Kommentera

Jag var (är) nöjd med min 5601 JB jag köpte förra året, trimmade den dock lite lätt till högre utväxling för jag tyckte jag fick veva så jäkligt när jag jerkade.
                Nu när senaste 5601 JB HS (som har högre utväxling med mera från fabrik) kom så köpte jag den och planerar att börja använda den i vår medans gammel JB'n får drevas ner igen och fungera som reserv eller till annat passande.
                Tror Fisheco bland annat gav nya JB bra betyg vid recension

Spö köpte jag ett billigt Roots 7"9 för en tusenlapp eller nåt på mässa vid Sportfiskeboden i Täby Sthlm, hamnade på strax under 3000:- Totalt med nya JB (inkl. lina från http://www.olssonsfiske.se/) och Roots spöet.

Vet inte vad priserna ligger på nu men det kanske har sjunkit lite till

EDIT: 1495:- Kostar 5601 JB HS, tror jag gav samma pris, plus lina

Mvh Sami
                Senast ändrad av Sampa75; 2015-01-06, 08:36. Anledning: skrev fel spölängd

Kommentera

revo toro 51 och ett svartzonker spö. jag har båda spöna och tycker dom är underbara. ( 7.3 jerk och 8.6 spinn )

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 354 svar
                  279 317 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40