Beslutsångest (multirulle) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest (multirulle)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beslutsångest (multirulle)

Tjena!
    Ska köpa en ny multirulle nu inför våren som ska användas både till jerkbait och andra tyngre gäddbeten. Var hyffsat inställd på att jag skulle skaffa en ambassadeur jb hs eftersom att den är riktig robust. Men har sneglat lite mot daiwa lexa och shimano calcutta nu också. Shimanon och lexan ligger bättre i handen men det är inte det viktigaste, det jag undrar mest över är kastlängden om man jämför med jbn. Eftersom att jag fiskar mycket från land så vill jag ju få ut grejorna en bit och har fått för mig att lexan och calcuttan borde kasta längre.
    Är det så stor skillnad i kastlängderna mellan t.ex. en JB och en lexa? många verkar gilla calcuttan men då kostar den ju en extra slant...

Kika på gabbus 6500 rocket i fotoalbumet nu...skulle tro att den kastar förbaskat bra.

Kommentera

Hej!

Tror inte det spelar så stor roll om de ska kasta lite tyngre beten! En sak som är säker dock är att en rulle som är sönder inte kastar så bra alls!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Är nog i princip dött lopp mellan rullarna när det kommer till kastlängden. Däremot gällande ergonomi och priset så kommer skillnaderna fram. Subjektiva "känslan" du får av rullen är nog det första att ta hänsyn till. Se Silverbågens tråd om rulle till St:Croix long ranger.

Kommentera

Kommer ihåg vilken som kastade längst där...

Kommentera

Ursprungligen postat av Petterpike Visa inlägg
            ...många verkar gilla calcuttan men då kostar den ju en extra slant...
            Det kostar att ligga på topp!

Skämt åsido , satsa på ergonomi i första hand. Det lönar sig i det långa loppet.
            Ang kastlängderna och tyngre gäddbeten , då sammanfattar harlequine det utmärkt. Vill du kasta dina beten ännu längre, köp ett längre spö.

//T

Kommentera

Kolla Säljes forumet om du inte måsste ha nytt.

Jag har köpt ett gäng rullar och spön av folk här på FS fast jag bor i utlandet och det har funkat kanon.

Än så länge har jag bara träffat på ärliga försäljare, det måsste ha med fiskesnacks trevliga gäng här att göra

Testa Lexan vetja!
              Senast ändrad av trigger; 2015-02-26, 21:55.

Kommentera

Med jerks o tunga beten kommer du komma tillräckligt långt med vad du än går på..som ovan antytt. Välj den som känns bäst och som du tror på i långa loppet.

Kommentera

Nu är det inte så att jag är någon Shimano- fanatiker men du borde välja en rulle som tar in stora/tunga gäddbete med lätthet dvs.de med X-ship,det är skillnad det jämfört med alla andra utan det .
                  Ambissar i all ära (har flera),Calcutta med x-ship (har ingen) totalt överlägsna alla andra i frågan om att veva in tunga bete timme efter timme(fick låna en)

Kommentera

Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                    ...... med x-ship (har ingen) totalt överlägsna alla andra i frågan om att veva in tunga bete timme efter timme(fick låna en)
                    Det är bara och hålla med. X-ship gör skillnad vid invevning och drillning.
                    .... men det [kanske] ska inte vara avgörande när man ska välja sin nästa fiskerulle.

//T
                    Senast ändrad av tonyex; 2015-02-26, 22:37.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04