Beslutsångest (multirulle) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beslutsångest (multirulle)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Calcuttan e en jätte fin rulle, gillar min skarpt.
    Men om JAG tvunget måste välja så säger jag min ut pimpade VC pike.

Så de e mitt tips, en vc pike. JB e typ samma skit så den funkar den me.

Kommentera

Jag är tvärtom tycker Calcutta slår min UT trimmade jb alla dagar i veckan. Åk till en butik och be dem hänga på lite rullar på ett spö och känn vilket som ger dig den där feelingen du är ute efter.

Kommentera

Fördelen med Jb rullen är ju att den går att "trimma" med lättare delar och delar som gör den starkare. Du får inte så mycket längre kastlängd av trimmen men man får mindre trassel och bättre känsla, samt att du kan göra rullen skottsäker.

Sedan så är det ju alltid roligt att mecka med sina rullar.

Kommentera

Var ute förra helgen för första gången med min calcutta 301. Upplevde att den kastade länge och skönare än min revo toro. Men svårt att jämföra helt, då jag hade lite längre spö till calcuttan, men också mindre mängd lina påspolad på calcuttan.

För mig ligger calcuttan bättre i handen är jb, men det är ju en smaksak. Lexan har jag aldrig testat.
          Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
          http://www.ichtys.se

Kommentera

Är det din första Multi ? Du nämner inte detta.

Är det den första så är svaret enkelt och det kan inte bli fel. En Amba Rocket gör alla jobb och lite till. Vistt det finns rullar som är lite tåligare, lite starkare, lite smidigare, kastar lite längre mm.

Men det finns ingen rulle som kan allt så bra och till det priset som en Rocket. PUNKT SLUT
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Petterpike Visa inlägg
              Tjena!
              Ska köpa en ny multirulle nu inför våren som ska användas både till jerkbait och andra tyngre gäddbeten. Var hyffsat inställd på att jag skulle skaffa en ambassadeur jb hs eftersom att den är riktig robust. Men har sneglat lite mot daiwa lexa och shimano calcutta nu också. Shimanon och lexan ligger bättre i handen men det är inte det viktigaste, det jag undrar mest över är kastlängden om man jämför med jbn. Eftersom att jag fiskar mycket från land så vill jag ju få ut grejorna en bit och har fått för mig att lexan och calcuttan borde kasta längre.
              Är det så stor skillnad i kastlängderna mellan t.ex. en JB och en lexa? många verkar gilla calcuttan men då kostar den ju en extra slant...
              Hej Petter;

Det spelar egentligen ingen roll vilken multirulle du köper så länge som det är en ABU Ambassadeur. Modell och storlek är en smaksak...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

Kommentera

Multirulle... är du från vettet! köp haspel och använd passande beten, multi javafan för att vara en storsvensk uppfinning för många år sedan blir man tvungen att googla upp nåt mer idiotiskt dessvärre i nutid!
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Multirulle... är du från vettet! köp haspel och använd passande beten, multi javafan för att vara en storsvensk uppfinning för många år sedan blir man tvungen att googla upp nåt mer idiotiskt dessvärre i nutid!
                  Hej TamTam..."kaffekvarnsvevare";

Alla som varit med och fiskat några år vet att du inte kan kasta med en multirulle...

Memories

http://www.trumman.com/candy/lef_candy.htm

Old Firehand
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2015-02-28, 12:44.

Kommentera

Jag har haft en tgc och även en revo toro, tgc:n var inte jätteskön att hålla men dög iallafall, toron låg jättefint i handen men är inte imponerad av kastlängderna plus att det låter som att man fyllt rullen med sand när man kastar..

Kommentera

I långa längden är en ABU oslagbar. Det finns alltid delar när ngt blir utslitet. Det kan du inte räkna med när det gäller japanrullar...jo det kanske går att beställa från malaysia eller japan eller så. Men en ABU gör samma sak, har delarna 1-2 dagar bort från dig om ngt inträffar...men en Shimano är aldrig fel om du nu känner så! Riktigt bra prylar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 394 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40