Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
McTail V2, Kvalite?
Collapse
X
-
Senast ändrad av Monkey; 2015-04-03, 07:11. Anledning: tog bort ett drygt svar då det inte var menat till mig.
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggÄr de verkligen så svårt att lägga på 2 lager själv om man är så hårt besviken? Eller är de så att fler å fler som får en konstig utstickande utväxt mitten i handen? Inget illa menat, men jag börjar fan undra alltså...
Räcker antagligen med å läsa om grejorna man tänkte köpa så skulle detta förhindras, varför gör man inte de om man nu tycker 200kr för ett bete är mycke?
Är något fel på mina grejor brukar jag klura ut lättaste sättet å få skiten som jag vill... å detta "problemet" ni har är ju fasiken en barnlek om man nu vill fixa de dvs. Själv tycker jag de är snyggt med "battlescars" de gör betet unikt.
Hur mycke kostar en burk beteslack liksom? ~300kr? När ni väl köpt en burk så kan ni lägga ett elr två lager på alla beten ni äger om ni är rädd om dem. De är lite tjusningen med fiske tycker jag, att sitta hemma å trixa å fixa före fisketurerna...
Skitfiske.
Inte sådär jättebesviken utan mest undrande, vill inte trampa fansen på foten
Jag läste faktiskt om det på sidan jag köpte det, stod tyvärr inte att lackningen var sisådär eller ens att det inte gick att gjuta plasten ordentligt. Sedan så tycker jag inte alls 200 kronor för ett bete är särskilt mycket, men de andra beten jag köpt för 200 har inte sett ut att vart lackade av en "5-åring" därför blev jag lite nyfiken om detta gällde alla V2.
Men som sagt så fiskar det fint och det är huvudsaken.Senast ändrad av 0lle; 2015-04-02, 22:27.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggTill skillnad från dina liknelser...
Funktion är ju det enda du får med de nya McTails ingen finish bara funktion! Dvs säga i din värld så håller stöveln tätt men den blir repig och gummi färgen flagnar men den håller fortfarande vattnet ute.
Många beten säljs i både 20 å 40 färger - om vi inte kan förvänta oss att den färgen sitter kvar en stund så kan de väl lika bra sälja bara plastvita beten från början... å en färgburk (å lack!) åt de hågade med devisen "för dig som tror att gäddan bryr sig..."
Det finns faktiskt inget motsatsförhållande mellan form (färg) och funktion, det ena utesluter inte det andra, snarare förstärker de varandra - menar jag som tror att färg också kan ha betydelse för resultatet eller bara vill att mitt gröna drag förblir grönt...
Fast det var intressant att läsa att fler tycker färg är i princip oväsentligt och sällan kopplat till funktion... Jag är nog grundlurad. Läge att kolla in säljes på FS bland dem som nu insett hur onödigt det är med funktionella dubbletter, tripletter och kvadrupler
Eller så drar jag lärdom av den samlade erfarenheten här, sparar pengar och köper ett nytt drag. En V2 - färg? Egalt enär så funktionellt
Å du Monkey, mitt inlägg ovan "tillförde föga i frågan" var min kommentar till mitt egna, då nyss borttagna inlägg. Jag hade alltså skrivit något (i respons till snöhästens inlägg) som jag tog bort eftersom det inte tillförde något i tråden...
Insåg inte när jag redigerade å man måste lägga in några ord om det, att det kunde tolkas som ett svar på ett i samma stund inkommet, förgående inlägg... Är som en sol, har mina fläckar!
Kommentera
-
Håller med! Jag köpten 1 McTail fick kolla runt på minst ett 20tal i olika färger innan jag hittatde en som jag kunde leva med. Visst ska man kräva mer än funktion då man handlar fiske prylar, man handlar med ögat så det som ser intressant ut är ofta det som kommer hem i påsen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 833 visningar
0 gillar