Som sagt allt är personligt jag gillar en del av jänkarnas bara köra på attityd. Om ni har möjligheter gå in på sporting/attitude baits så finns det många fina exempel från staterna där. Även om McTailen inte är ett favvo bete så förstår jag vad han vill med det. Finns många bra beten att köpa så gillar man inte t.ex det betet så finns det massor av andra fina ute i butikerna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
McTail V2, Kvalite?
Collapse
X
-
De är insidan som räknas, vetdu!
När vi ändå är inne på fula beten, buster jerk? Färgen trillar av om man inte har vadderad baitbox å lägger dem i och ändå kostar de betet oftast bara 10-30kr mindre än mctail, hur kan inte fler klaga på dem? Eller är de mest att man vet att man köper grejor som inte håller utseende mässigt?Senast ändrad av Snöhäst; 2015-04-02, 15:56.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggDe är insidan som räknas, vetdu!
Kommentera
-
När vi ändå är inne på fula beten, buster jerk? Färgen trillar av om man inte har vadderad baitbox å lägger dem i och ändå kostar de betet oftast bara 10-30kr mindre än mctail, hur kan inte fler klaga på dem? Eller är de mest att man vet att man köper grejor som inte håller utseende mässigt?
Kommentera
-
När vi ändå är inne på fula beten, buster jerk? Färgen trillar av om man inte har vadderad baitbox å lägger dem i och ändå kostar de betet oftast bara 10-30kr mindre än mctail, hur kan inte fler klaga på dem? Eller är de mest att man vet att man köper grejor som inte håller utseende mässigt?
Jag har klagat som fan på dem... Varje gång har jag fått ett nytt bete. Vissa håller, andra inte. Verkar vara jävligt ojämn kvalité.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggJag har klagat som fan på dem... Varje gång har jag fått ett nytt bete. Vissa håller, andra inte. Verkar vara jävligt ojämn kvalité.
Jag förstår dock SZ beten, han vill ha beten som håller å inte ser fina ut. De har han ju sagt själv. Skulle dem varit snygga å hållbara skulle dem antagligen inte haft de låga priserna dem har heller jämfört med andra så stora å så välfungerande beten...
Jag personligen köper dock hellre ett bete som tål å kastas mot sten... Som kan hända ibland när man fiskar grunt. Dessutom för de priset! Sen att färgen trillar av ser jag inte som något negativt då man kan fixa de med ett lager lack som sagt, dessutom kan man passa på å måla om dem själv i sin egna färg när man använt dem mycke!
Buster jerk dock... Vete fasiken, att inte hinna använda betena innan färgen trillar av...Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggHar inte V2 men den förra.
Man får tycka vad man vill men generellt så tycker inte jag att ett hårt bete utan någon som helst skyddslack eller ögon som trillar av efter en fisketur eller två är OK - jag borde kunna förvänta mig mer än så.
Nu vet jag inte hur eller om V2 är skyddad, mitt uttalande gäller alla tillverkare oavsett tanke eller idé, såvida man inte meddelar ngt i stil med "ej lackad, dåligt limmad" d v s den kommer tappa ögonen direkt och färgen kommer snart att släppa, då kan jag göra ett medvetet val iaf...
Vad är syftet med en specifik färgsättning och ögon på ett bete om det ändå ramlar av efter en stund? Ögongodis för kunden allena?
Skyddslacka - själv, javisst det kan man tvingas till, tänker själv göra så på ett par Wolf Tail (plast), men att påstå att man som kund är lat om man inte själv lackar sina nyinköpta wobbler för att bevara originalfärgen under fiske är eh... ogenomtänkt, att gå alltför långt. Om min skyddslack reagerar med den okända färgen - vem ska jag då klandra?
Redan nu levereras ju många beten med krokar av, tja tveksam kvalitet, är det bra, acceptabelt eller inte? Vad blir nästa steg - att som kund linda om öglorna på spöt innan en tur för att de ska hålla i längden?
Tror ni överhuvudtaget att någon skulle acceptera att skyddslacken släpper på en ny bil? "- Ja, jo det kan bli så men den där bilen kommer att rulla i en halv evighet och ge dig många sköna mil..." - jamen då så, tack och hej!"
Jo jag vet en bil är inte en wobbler, så vi kan lämna den invändningen...
Har du något favoritplastbete som du tycker håller måttet i lackning?
Kommentera
-
Visst, att flera led i en tillverkning vanligen gör produkten dyrare är väl knappast okänt, är väl ingen som sagt ngt annat här?
Jag anser fortfarande att en färgad, målad wobbler t ex, ska ha en lack som skyddar färgen åtminstone hjälpligt, är det verkligen så svårt att förstå?
Många har ju inget skydd alls över färgen... DET är mer ögongodis för mig än 6 lager lack...
Jag köper gummistövlar ibland, förväntar mig att de är vattentäta åtminstone ett tag även om de i övrigt funkar klockrent men jag är väl en s.k. krävande kundSenast ändrad av anteman; 2015-04-03, 00:43.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 833 visningar
0 gillar