McTail V2, Kvalite? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

McTail V2, Kvalite?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Att kvaliten är på målningen är väldigt ojämn och under all kritik har dock inget med plastmaterialet i att göra...
    Så här skrev Claes på FB
    Claes Claesson Underbart kul och massa tack. Bra att ni diskuterar betet, det gillar jag. Men nu menar jag alvar, jag vill att betena ska se ut så här och alla gör det. Om man hävdar att det har med brister i kvalitet så har man tyvärr ingen aning om vad man köpt. Det är mitt bete och jag har aldrig sagt att de ska vara silkeslena kina beten utan skavanker eller 55 lager olika färg mm. Dessa är hard core fucking jänkar beten med en hyllning till klassiska musky betesbyggare. De är gjutna i en bit i ABS med lite flyt skum, dessa jävla beten kan man köra över med en långtradare utan att de går sönder. Och de kommer överleva de flesta andra plast beten på marknaden. Om inte det är kvalité så kanske man ska fraåga sig vad som är det. Självklart kommer färg ögn och öglor å stryk men det är så de ska vara. Hur många plast beten på marknaden kan man kasta in i en sten med all karaff du har utan att det spricker? Men vist det blir gjutväck när man trycker i ABS plasten i formen. (hur många här har köpt eller ägt en Hellhound tex (det är samma där) SÅ jag säger det igen. De ska se ut så här och det har inte ett jäkla smek med kvalitén att göra. Mina svartzonker tailar vs ser oxå ut så har och biggitailen som kommer ser oxå ut så här mm mm mm. Och ja 220 kr kostar de men de kommer överlevar er alla. Meningen är att de ska vara så jävla trashade efter jäddtänder att man kan använda de til fot fil oxå. Ha en magisk dag alla fin ni.

Kommentera

Jag är helt och hållet på Claes sida. Gillar verkligen nya McTail och SZ Tail!

Kommentera

claes är punk.

Kommentera

Precis vad jag skrev innan att de ser ut vilka musky plastbeten från staterna som helst. Men har man inte sett sådana förut blir man nog besviken.

Kommentera

Är de verkligen så svårt att lägga på 2 lager själv om man är så hårt besviken? Eller är de så att fler å fler som får en konstig utstickande utväxt mitten i handen? Inget illa menat, men jag börjar fan undra alltså...
            Räcker antagligen med å läsa om grejorna man tänkte köpa så skulle detta förhindras, varför gör man inte de om man nu tycker 200kr för ett bete är mycke?

Är något fel på mina grejor brukar jag klura ut lättaste sättet å få skiten som jag vill... å detta "problemet" ni har är ju fasiken en barnlek om man nu vill fixa de dvs. Själv tycker jag de är snyggt med "battlescars" de gör betet unikt.

Hur mycke kostar en burk beteslack liksom? ~300kr? När ni väl köpt en burk så kan ni lägga ett elr två lager på alla beten ni äger om ni är rädd om dem. De är lite tjusningen med fiske tycker jag, att sitta hemma å trixa å fixa före fisketurerna...

Skitfiske.
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Tur man sitter kvar med x antal V1 nu när dom inte går att köpa längre

Kommentera

Att färg släpper eller ögon trillar av spelar ingen roll för min del. McTail V2 är ett grymt bete med eller utan ögon.

Kommentera

Har inte V2 men den förra.

Man får tycka vad man vill men generellt så tycker inte jag att ett hårt bete utan någon som helst skyddslack eller ögon som trillar av efter en fisketur eller två är OK - jag borde kunna förvänta mig mer än så.

Nu vet jag inte hur eller om V2 är skyddad, mitt uttalande gäller alla tillverkare oavsett tanke eller idé, såvida man inte meddelar ngt i stil med "ej lackad, dåligt limmad" d v s den kommer tappa ögonen direkt och färgen kommer snart att släppa, då kan jag göra ett medvetet val iaf...

Vad är syftet med en specifik färgsättning och ögon på ett bete om det ändå ramlar av efter en stund? Ögongodis för kunden allena?

Skyddslacka - själv, javisst det kan man tvingas till, tänker själv göra så på ett par Wolf Tail (plast), men att påstå att man som kund är lat om man inte själv lackar sina nyinköpta wobbler för att bevara originalfärgen under fiske är eh... ogenomtänkt, att gå alltför långt. Om min skyddslack reagerar med den okända färgen - vem ska jag då klandra?

Redan nu levereras ju många beten med krokar av, tja tveksam kvalitet, är det bra, acceptabelt eller inte? Vad blir nästa steg - att som kund linda om öglorna på spöt innan en tur för att de ska hålla i längden?

Tror ni överhuvudtaget att någon skulle acceptera att skyddslacken släpper på en ny bil? "- Ja, jo det kan bli så men den där bilen kommer att rulla i en halv evighet och ge dig många sköna mil..." - jamen då så, tack och hej!"
                  Jo jag vet en bil är inte en wobbler, så vi kan lämna den invändningen...

Kommentera

Spot on Anteman.

Kommentera

Anteman, håller din bil för att bli överkörd av en långtradare?
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 820 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04