Skillnad mellan Ambassadeur 7000i CS Pro Rocket och 7000CS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad mellan Ambassadeur 7000i CS Pro Rocket och 7000CS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Om AO är landsförkortning vilket jag också misstänker är rullen gjord i Angola.
    Vad bra att du tittade in, fanns det inte nån skum ö du nämnt i nån tidigare, typ "American Samoa" eller liknande?
    Tänkte mest på att klisterlappen "Made in China" talar emot Angola, fast de kanske helt enkelt omdefinierat landsgränsen lite...
    AO ska enligt vad jag förstår motsvara tillverkningsland, på min lila CS står det SE på slutet vilket alltid känns bra när det gäller ambor.
    AO verkar iaf vara Angola enligt vedertagna normer, men nu är det ABU-norm
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

American Samoa
      Jo dom tillverkad rullar där i max serien och fick dom skickade till Kina där klisterlappen Made in China åkte på för att sedan skickas hit.

Kineserna tillverkar mycket i Afrika för det blir billigare en att göra det hemma Så rullen kommer säkert från Angola och klisterlappen från Kina.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Jo dom tillverkad rullar där i max serien och fick dom skickade till Kina där klisterlappen Made in China åkte på för att sedan skickas hit.

Kineserna tillverkar mycket i Afrika för det blir billigare en att göra det hemma Så rullen kommer säkert från Angola och klisterlappen från Kina.

Kommentera

Stort tack för för era svar! Från att det lutat åt att vara en svenskproducerad kvalitetsamba har den nu tagit sig ända till Angola till synes Nåväl, rullen funkar fint och skall inte klaga, det jag dock hade önskat få veta mest av allt är om/vad det är för skillnad på denna 7000CS kontra 7000i CS pro Rocket. Enligt säljaren var det ju samma rulle!

Imorgon bär det iväg till Lilla Edet för laxfiske-klockan är ställd på 03.45. God natt!!!

Mvh
          Konstantin

Kommentera

I på Kinarullarna står väl I för IAR.
            Har Cs även den IAR blir det nog bara bokstaven I som skiljer.

Kommentera

Jag tror att beteckningsförbistringen är skapad av räknenissarna i USA... Dom som vill få världen att tro att t ex S-serien är riktiga Ambassadeurer... Om man skapar en djungel där allt från Bluemax till ProRocket kallas Ambassadeur kanske man på kort sikt kan lura någon stackars sate som köpt en tvålkopp eller en SX att tro att de köpt en riktig rulle... Men resultatet håller redan på att bli att Svängstas främsta varumärke snart är lika urvattnat som Cardinal. Visst vore det tråkigt om de riktiga Svängstarullarna plötsligt fick fantasinamn som Revo, Sorön eller Orra medan Asien- (eller Agola...-) tillverkat skräp allt mer tar över Ambassadeursnamnet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 966 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13