Överstiga linkapacitet, vad händer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överstiga linkapacitet, vad händer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du kan bottna rullen med vilken lina som helst. Den är ju bara till för att fylla upp spolen o samtidigt förhindra att linan glider/snurrar på spolen. Personligen så brukar ja försöka använda en nylonlina som inte skiljer allt för mycke i dimension jämfört med flätlinan. Och om inte spolen rymmer så mycke lina så kan man ju alltid tejpa flätlinan i botten på solen för att förhindra att den glider/snurrar. För de e de sista man vill ska hönda nör man har fisk på.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag har bestämt mig för att åka till fiskeaffären imorgon, alternativt på fredag, för att kolla om dom kan hjälpa mig.
      Jag skulle nog kunna klara av det själv men det är lika bra att låta dom göra det så det inte blir några fel. Vill ju ogärna att det ska bli fel då flätlinan enda kostade ganska mycket (ej har råd att köpa en ny).
      Räcker det att jag tar med mig rullen, flätlinan och nylonlinan eller måste jag ta med hela spöt? Gör de det för hand eller har de någon maskin som spolar på det?

Kommentera

De har en maskin som gör jobbet så spöt kan du lämna hemma, men ta med resten.
        Sen får du såklart koppla på den kvinnliga charmen så hjälper de dig nog på bästa tänkbara sätt !

/ HenkeW

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        273 661 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist