20cm Lunker City Shaker Shad och shallowskruv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

20cm Lunker City Shaker Shad och shallowskruv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 20cm Lunker City Shaker Shad och shallowskruv

Undrar bara om nån vet om jiggen som nämns i rubriken får bra gång med shallowskruv och stingerrigg, med eller utan päronsänke i beteslåset.

Tack på förhand. Hej.
    All you need is Lubb.

Funkar bra på 15cm iallafall, vet inte om det hjälper.
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

Funkar bra. Prova så har du snart egen erfarenhet och svar på din fråga. För att jag och andra Tycker en sak behöver inte betyda att du tycker Samma.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Funkar bra. Prova så har du snart egen erfarenhet och svar på din fråga. För att jag och andra Tycker en sak behöver inte betyda att du tycker Samma.
        Jag är fullt medveten om att jag kan testa mig fram. Men, om jag skriver en tråd här på fiskesnack så kan det mynna ut i att nån informerar mig om att den bara roterar eller nåt annat icke önskvärt, om så är fallet, och då kan jag låta bli att rigga den med shallowskruv, med det slitage på gummit som det medför. Tack för upplysningen. Det får bli shallowskruv på den då!
        All you need is Lubb.

Kommentera

Jag får bra gång på 15cm med en shallowskruv och en stinger med några gram vikt på stingertafsen, däremot inte på 20cm. Min teori är att 20cm varianten behöver någon form av skalle för att bryta vattnet då den har större frontyta. Jag funderar på att snida någon form av hybridskalle i trä för att lösa det där för i övrigt gillar jag dom.
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Får inte till det med 20cm..

Kommentera

Personligen var jag inte förtjust i 20cm alls i jämförelse mot annat fint gäddgummi vi har här i Sverige men som sagt smaken är som baken delad eller full av skit beroende på vem du pratar med =)

Edit: körde med lätta skallar och nja betedde sig inte riktigt som jag ville. Som sagt en högst personlig åsikt.

/Apan

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
                Jag är fullt medveten om att jag kan testa mig fram. Men, om jag skriver en tråd här på fiskesnack så kan det mynna ut i att nån informerar mig om att den bara roterar eller nåt annat icke önskvärt, om så är fallet, och då kan jag låta bli att rigga den med shallowskruv, med det slitage på gummit som det medför. Tack för upplysningen. Det får bli shallowskruv på den då!
                Vad jag menade med att du skulle prova och dra egna slutsatser är lite det som andra redan sagt. Ofta är vi fiskare så att där en tycker att det funkar kanon, tycker någon annan att det inte går alls och avråder. Man kan skära av jiggen lite snett på nedre framkant. Stingers kan även monteras på undersidan hängandes med spikes för rakare/stabilare gång. sätts stinger högt sida rygg för mer rullande gång. Man kan även sätta nån spikes i magen med 1 gr bly om jiggarna vill lägga sig på sida eller rotera. Jag tycker denna jig funkar medans andra tycker den är hopplös. Det finns andra jiggar där läget är omvänt, jag får inte till det och ogillar dessa av den anledningen.

Edit: körde med lätta skallar och nja betedde sig inte riktigt som jag ville. Som sagt en högst personlig åsikt.
                Detta träffar huvudet på spiken. Vi alla förväntar och önskar oss viss gång på jiggen och den är högst personlig. Sedan är det av stor betydelse om jiggen nyttjas till slow-speed fiske i kallvatten eller med fart.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Snor den här tråden lite genom att fråga om shaker shad i både 15 och 20cm varianterna funkar att weedless rigga med t.ex owners twist lock variant? Har inga att testa med, ser ju rätt låga ut, sticker kroken upp för mycket?

Kommentera

Ursprungligen postat av Anvihl Visa inlägg
                    Snor den här tråden lite genom att fråga om shaker shad i både 15 och 20cm varianterna funkar att weedless rigga med t.ex owners twist lock variant? Har inga att testa med, ser ju rätt låga ut, sticker kroken upp för mycket?
                    Har lyckats weedless rigga en 15cm shaker shad, minns inte vad kroken hette, men det var en långskaftad offset krok med kraftigt gods från Lunker City. Har dock aldrig testat att fiska med den(en av få nackdelar med att ha alldeles för många beten - det mesta får för det mesta stanna hemma.)Jag borde kunna kolla upp det när jag kommer hem från jobbet. Sen finns ju Owner Beast Twist lock i stora storlekar, med och utan vikter, men dom kostar skjortan å femti. Skulle tro att de kan gå att få till, beroende på var på framdelen man sätter in skruven.
                    All you need is Lubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 155 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist