Balanspirk Biltema - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Balanspirk Biltema

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När jag var mindre och bodde längst norsälven fiskade jag dagligen men jiggs och små wobblers men en dag när ja tappade den sista lilla wobblern jag hade så tog jag upp en balansare för skojjs skull, hade ju inte testat detta tidigare så jag trodde ju inte riktigt på detta, 1a kastet fick jag en bamse abborre, 2a kastet fick jag en större och 3e ännu större. jag kommer ihåg det så väl.kan fan inte förstå att jag inte har testat det igen, den dagen var helt magisk för mig, ja kanske va 10 år eller nått. Bra att nån tog upp detta så att jag fick upp detta minne, ska testa det till sommaren igen

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish
      När jag var mindre och bodde längst norsälven fiskade jag dagligen men jiggs och små wobblers men en dag när ja tappade den sista lilla wobblern jag hade så tog jag upp en balansare för skojjs skull, hade ju inte testat detta tidigare så jag trodde ju inte riktigt på detta, 1a kastet fick jag en bamse abborre, 2a kastet fick jag en större och 3e ännu större. jag kommer ihåg det så väl.kan fan inte förstå att jag inte har testat det igen, den dagen var helt magisk för mig, ja kanske va 10 år eller nått. Bra att nån tog upp detta så att jag fick upp detta minne, ska testa det till sommaren igen
      Du kommer inte ihåg hur du gjorde? Jag tänker mig att man liksom kan jerka in den...

Kommentera

Plizken, nä nu får du ge dig. Biltemas balans är som jag skrev rent skit. Krokarna är katastrof, och stjärten sitter inte fast ordentligt. Om nu Biltema är så jäkla bra som du skrev. Varför sätter dom inte ut den riktiga tillverkarens namn. Har köpt så mycket skrot. Som pajat under en kort tid. Gå in och sök på forumet Volvo 740, 940. eller vilken bilsajt som helst. Får du svart på vitt vilket skrot som säljs där. Finns som sagt undantag. Kallas i vanligt folkmun, Feltema. Men ta reda på lite fakta innan du brer på. 30 % av deras varor funkar. Resten är goja. EKO, Överskottbolaget, och sådana typer av butiker är i regel mycket skräp i.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
          Du kommer inte ihåg hur du gjorde? Jag tänker mig att man liksom kan jerka in den...
          Vad jag kommer ihåg så kastade jag det där det va ganska grumt och fick veva in den hyffsat fort. Minns också att den var guldig och av modellen mindre.

Kommentera

Vi har kört en del med balansare sommartid i kombination med UL spön. Rapala FT utkastad och därefter fiskad dunsandes i botten har varit grymt framgångsrik runt/på grynnor. (ja, stenbotten är att föredra )

Senast ändrad av FF; 2006-03-09, 23:56.

Kommentera

Jag har kört med detta efter både gös och abborre sommartid och det har varit kanonbra! man kan jigga hem dom eller pimpla med dem nedanförbåten bara man har ett ganska kort jiggspö
              Varning: Fiske är beroendeframkallande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Plizken
                citat
                "Kamasa är ingen tillverkare utan en trader som köper upp och säljer under kamasa-namnet."

Nu tror jag du får läsa på lite.

Citat
                "När stjärtfenan lossnar i förpackningen så måste man nog fundera på vilken kvalite det är på balansarna, krokarna ser väl rätt ok ut."

Mina håller ihop men säger du det så. Vad jag menade är att det är tråkigt när namnet biltema omedelbart triggar påståenden om bristande kvalitet. Många utav produkterna är kvalitetsvaror av erkända producenter med den enda skillnaden att priset är betydligt trevligare.

Sorry..var på båtmässan idag och pratade med Kamasakillarna. Kamasa har ingen egen tillverkning.
                man vänder sig till en tillverkare och ber att få det och det gjort under sitt namn.
                Precis som jag sa. Kamasa är en trader. Verifierat av svenska agenten.

Kommentera

jag blev nyfiken på biltemas pirkar och var tvungen att testa dem idag.
                  resultatet blev 5 fina borrar vilket var mer än jag hade räknat med. dålig hållbarhet märkte jag inget av heller.
                  Ännu en som fallit dit

Kommentera

Jag kör en del med chubby darter efter borre, största hittills 7 hekto, funkar ungefär som en balansare, se www.salmo-usa.com för mera.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 109 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13