Shimano Tranx i 300 storlek! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Tranx i 300 storlek!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
    Hur är rullarna att serva? Inte lika enkla som en rund amba antar jag men är de ok? Krävs specialverktyg?
    Servade min så sent som igår. Inga problem alls! https://youtu.be/iCCgHz53HqM där är en bra video på hur man plockar ner i smådelar och sätter ihop igen.

Kommentera

• Ja men det låter ju bra. Skall ta mig en funderare på om det är dags att byta ut Lexan.

Kommentera

• Fråga till folk som köpte en 400 istället för en 300, varför valde ni den större varianten?

Kommentera

• Dom kör 0,41 flätlina och vill ha lina för en riktig lång långrusning??

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Dom kör 0,41 flätlina och vill ha lina för en riktig lång långrusning??
            mjo det finns väl folk som gör det, körde tracerbraid 0.35 som är speccad till 52.6kg samt Tranx 300 har 10kgs broms, Med den bromsen i botten kan en gädda modell stor inte rusa en meter så ja kan inte se varför man kör en 400 storlek till våra sötvatten men det är bara jag

Kommentera

• Ja mitt svar var lite ironiskt, jag har inte heller ett 400-behov i mitt gäddfiske upp till 140g... minns dock att någon sa att 400 var för honom bättre att greppa, handen hamnade mer rätt och nån annan sa väl (?) att 300 såg lite liten ut på den stora gäddpåken... så ergonomi och estetik kan vara två skäl.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
                Jag blir lika trött. Klickar man sig in på sportfiskeprylar.se och deras "REA" t ex så ser det väldigt lockande ut med alla skyltar om 50% osv men har de någonsin sålt prylarna för det överstrukna priset? Söders är en kanonbutik i övrigt men jag tycker faktiskt detta beteende är lite pinsamt.

Minns att när jag första gången beställde därifrån (2011), innan jag hade bättre koll på marknaden, trodde att jag hade gjort ett kanonklipp på min nya gäddutrustning. Men insåg senare att det egentligen var ordinarie priser.

Vill tillägga att det är flera webbshoppar som gör så.

Sorry för ot!

Edit: Butikerna försvarar förmodligen beteendet med att de överstrukna priserna inte är ordinarie priser utan rekommenderade priser från grossisterna. Men det rekommenderade priset från grossisten är ju ointressant för konsumenten som ska försöka bedöma om det är ett bra "reapris". Det är ju det ordinarie priset som är intressant. Dessutom borde det tydligt framgå vad det överstrukna priset avser.
                Såg idag att Dogger tagit tag i detta "problem" vilket jag tycker är toppen! Hoppas de andra webbshopparna nu tar efter.

Sorry för ot.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
                  ...

...Sorry för ot.
                  Ingen fara på taket - det var ju inte så att du störde i ett pågående flöde!

Förresten, 3 Shimano Tranx på rad till salu på FS i dag 180613... Vad hände med glorian?
                  Senast ändrad av anteman; 2018-06-13, 21:37.

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Ingen fara på taket - det var ju inte så att du störde i ett pågående flöde!

Förresten, 3 Shimano Tranx på rad till salu på FS i dag 180613... Vad hände med glorian?
                    Kanske har hypen lagt sej och man var längre inte coolast i båten med dom senaste rullarna, många rullar har ju kommit ut sen tranxen släpptes, den är ju över ett år gammal Rullar är färskvara, dags att handla nytt

(Jag dras själv med i träsket alldeles för lätt, så läs ironi) (borde få min imorgon, jag är ett år efter)
                    Senast ändrad av Bärj; 2018-06-17, 11:01.

Kommentera

• Jag sålde min nu på fs pga att jag tycker den kastar dåligt jämfört med mina daiwa.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 651 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13