Shimano Twinpower 15 å spötips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Twinpower 15 å spötips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Twinpower 15 å spötips?

Hallå, kort fråga men undrar om någon mer än jag inskaffat en Twinpower C3000?
    Jag har inte använt den än då jag väntar på att köpa ett nytt spö, men är den så bra som alla säger eller har jag bränt en tusing i onödan då jag redan har en biomaster som klarar de mesta efter oöm behandling å några år på nacken , betalade 3600 för tp å "bara" 2500 för bm 😱
    Å någon som har några bra spötips till universalfisket ? Har kollat på ett Speedmaster Cx 270M-mh eller westin dynamic men påverkar jakt efter ett lagom mjukt men med stark å rapp rygg å 9fot, tacksam för allt av intresse, skitfiske på er 🎣

Jag är själv anhängare av Westin W8, kostar dock dyrt... Speedmaster kan absolut vara ett trevligt spö till rullen, Dynamic likaså.

Ta med rullen till din lokala handlare och provmontera den på spöna och om möjligt provkasta. De kan även ha nån kul överraskning på spöfronten som du själv inte tänkt på.

Angående huruvida Twinpower är värd en tusing mer? Twinpower är en mycket välbyggd haspelrulle, skitfiske.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Båda spöna du har nämnt kommer fungera alldeles utmärkt, båda är riktigt bra spön. Jag gick för en tid sedan i valet mellan just dessa två spön innan jag klämde på Westin W8 9' som Fisktutte nämner ovan, och då fick det bli ett sådant.

Kommentera

Jag har inte provat en Biomaster men en Twinpower av senare snitt äger jag och den är helt underbar!
        Ang spöna i tråden så har jag svårt att se att du skulle bli besviken på något av dem

Kommentera

Har själv en biomaster 2500 med ett speedmaster 9 fot upp till 30 gr & den kombon känns perfekt balanserad .

Det är riktigt trevliga grejer du har & tittar på så det är inget fel på materialet .
          Tror det är bara du som kan svara på dina egna frågor , ta med dig rullen & prova hur den känns med olika spön .

Kommentera

Twinpower är riktigt fina rullar! Har två st i 4000 storlek, en äldre FA och en nyare ci4 SFA, till gäddfiske och har aldrig haft problem. FA:n är mer än 10 år och har använts mycket och är fortfarande som dagen jag köpte den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 306 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13