Jag känner till och med att man behöver vara extra försiktig då man lägger in och tar ut översta delen av spöet i/ur det medföljande spöfodralet. Det är lite som att balansera med ett dyr Mingvas medan man dansar lindans…superfokus är vad som gäller, hehe…instämmer helt i att optimal kastvikt är 15g. Tyngre än 20g börjar kännas sådär. Tycker dock det funkar rätt bra att fiska wobbler/cranks och ”twitcha”/jerka (vad fan är skillnaden) med tex shadow rap shad el McCelly om man gör uppåt-jerk typ. Dock lär jag väl inte göra helt rätt då det enda jag får med dessa metoder är små gäddor, om jag ens får något.
Detta är mitt första lite dyrare och bättre spö för lättare fiske, så har inte så mycket att jämföra med, men det är faktiskt kul att drilla även den minsta tusenbrödra-borren med detta. Fisken känns mycket större än vad den verkligen är på något sätt. Nu har jag ju lärt mig, men första gången jag fick napp med detta spö trodde jag det var den största borren någonsin, eller en större gädda.
När de drar iväg under båten ber jag till gudarna att spötoppen skall klara sig. Jag kör en daiwa prorex 2500 rulle till detta. Lätt och bra
Lämna en kommentar: