Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av WaXXa
    Jag kör med ett daiwa prorex xr 120gr tillsamamns med en daiwa prorex 200HA och combon är fruktansvärt härlig, kastar lång, riktigt långt.

    Fiskat för det mesta med McPike 21cm, Westin Swim 12cm och jag kan kasta oerhört långt, sinnesjukt.

    Westin swim 12cm väger 58gr. Tyngsta jag kastat är väl en McPike 21cm med 25grams skalle, inga problem alls för spöt, men kändes lite väl tungt för rullen, kommer nog inte försöka kasta så mycket över 110gr.
    Intressant.
    Om jag nu nån gång ska "gå över" (eller komma ut ur garderoben) till multi så känns den kombon högeligen intressant.
    Uppåt i vikt verkar den perfekt för mig.
    - hur är den nedåt i vikt?

    - Kan man kasta lilla Westin Swim (32g) och Buster Jerk II (37g) med hygglig känsla och nöje också?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
      Intressant.
      Om jag nu nån gång ska "gå över" (eller komma ut ur garderoben) till multi så känns den kombon högeligen intressant.
      Uppåt i vikt verkar den perfekt för mig.
      - hur är den nedåt i vikt?

      - Kan man kasta lilla Westin Swim (32g) och Buster Jerk II (37g) med hygglig känsla och nöje också?
      Funkar utmärkt. Kastar som sagt strike pro vobblers på 24g och Abu atom på 20g utan problem. Men runt 20g börjar det kännas lätt

      Kommentera


      • Funderar att titta själv på ett Daiwa Prorex bland annat. Då mer haspel än multirulle och inte så grova drag

        Någon som provat deras 8" 5-25 eller 10-40? sen finns dessa spön inte med i svenska katalogen (inte hittat någon utländsk PDF katalog heller med dessa spön, bara på Daiwa´s engelsk hemsida). Är det mer topp på dessa spön och snabba spön?

        Kommentera


        • Min ÅF hade slut av instegsmodellen för 120gr. Men det fanns inne det för 150gr. Frågan är om detta passar lika bra för beten 50-100gr? Kliar i fingrarna och vill bara ha ett nytt spö så jag kan dra och kroka krokodiler. Gör jag något dumt om jag hämtar 150gr spöt istället för att vänta på 120 spöt??

          Kommentera


          • Så bråttom tycker jag inte du ska ha. Du kommer ångra dig.

            Kommentera


            • Skulle absolut köpa 120g spöt. Varför beställer du inte på nätet?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                Skulle absolut köpa 120g spöt. Varför beställer du inte på nätet?
                Finns grejjerna i stan är det ju kul att gynna lokala handlare. Skulle mest troligt komma in hos dem imorgon eller senast näst vecka så får hålla mig i styr ett par dagar till.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Broken arrow Visa inlägg
                  Funderar att titta själv på ett Daiwa Prorex bland annat. Då mer haspel än multirulle och inte så grova drag

                  Någon som provat deras 8" 5-25 eller 10-40? sen finns dessa spön inte med i svenska katalogen (inte hittat någon utländsk PDF katalog heller med dessa spön, bara på Daiwa´s engelsk hemsida). Är det mer topp på dessa spön och snabba spön?
                  Jag äger både XR 8' 10-40 och XR 2500RA-rullen. Har skrivit en liten recension på sida 23, ganska långt ner finns även bilder!

                  Kommentera


                  • har ju sedan en tid tillbaka ett Daiwa Prorex AGS PXAGS772HFB 2pc 40-80g som jag verkligen är kär i.
                    fick i veckan hem ett Daiwa Prorex XR PXX742MFB 2pc 10-30g.
                    man märker av att det är en tusing billigare.lite fetare rullfäste är väll det mest noterbara.
                    satt på en shimano scorpion på det och den sitter som en smäck.
                    ruskigt toppigt men rappt.

                    får nog säga att jag ångrar att jag snålade lite och köpte xr, du får så mycket mer för bara en tusing till.
                    man blir kräsen av att fiska med ags.

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	IMG_0520.jpg
Views:	1
Size:	1,01 MB
ID:	1784241

                      Inte hade dem fått in PX spöt. Så jag passade på att klämma och känna på ett XR och det satt fast i handen, gick inte få lös så jag fick åka därifrån betydligt fattigare än jag tänkte från början. Vid provkast trodde jag rullen skulle explodera, å så den skrek (positivt). Aldrig kastat tyngre beten och denna jag provade var bara 65g. Den kom lååååååångt

                      Kunde inte varit nöjdare, eller jo om spöt var gratis. Annars topp!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 963 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X