Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg
    Coastal finns för 1999 nu på söders. Har både Tatula och Coastal och gillar vev en på coastal, den ger bra grepp och känsla.
    Tillägger att mitt absoluta favorit spö är xr150g. Om man söker ett spö för beten 70-150g så finns inget mer prisvärt spö. Väger 180g vilket är sjukt för ett så kraftfullt spö. Har även ags 120g och använder båda kombo lika mycket men xr150g är såå skönt
    Är det någon skillnad i snabbhet, toppighet mellan de två? En del säger att även om AGS -120g är snabbt, lätt och bra och nästan allround så är den inte så behaglig till spinnerbaits eller kraftigt slående wobblers, det blir alltför mycket "info i handen"

Är ditt XR bättre, lite lugnare, djupare i det avseendet?

Mitt XR 8' 5-25g haspel är precis så, tyvärr så, då jag trodde det skulle vara toppigt men det är ganska mjukt och djupt i toppen och aktionen, dvs ett bra spö men alltför mycket allround för mitt ändamål (ville ha ett styvt, toppigt jiggspö...)

Glad (å regnblöt?) midsommar!
    Senast ändrad av anteman; 2018-06-22, 07:12.

Lämna en kommentar:

• Jonez
    replied
    Coastal finns för 1999 nu på söders. Har både Tatula och Coastal och gillar vev en på coastal, den ger bra grepp och känsla.
    Tillägger att mitt absoluta favorit spö är xr150g. Om man söker ett spö för beten 70-150g så finns inget mer prisvärt spö. Väger 180g vilket är sjukt för ett så kraftfullt spö. Har även ags 120g och använder båda kombo lika mycket men xr150g är såå skönt

Lämna en kommentar:

• shirunai
    replied
    ja men den är dyrare än tatulan, känns lite som samma rulle

Lämna en kommentar:

• Julle68
    replied
    Annars är Daiwa coastal en rulle som passar till spöet.

Lämna en kommentar:

• shirunai
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Antar att du skrev till mig! Jag satt uppe och klurade, kikade prisjakt, finurlade, kikade lite till och så vidare fram till 03.30 inatt men beslutade mig tillslut för att köpa ett Prorex AGS -120g. Blir väl eventuellt lite omprioriteringar hemma och sälja av lite annan skit som ligger och skräpar så kanske man kan köpa sig en Tatula 200 eller Prorex 300HL också.
    jag har tatula200HD grym kombo du kommer ej ångra dig, tws är överskattat så välj prorex300hl om du vill ha större knoppar.

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    jag äger både xr40-80 samt ett sprillans nytt xr-120, du kan få köpa något av dem om du vill, synd att frakten är lite dyr.
    Jag älskar mitt ags-120
    Antar att du skrev till mig! Jag satt uppe och klurade, kikade prisjakt, finurlade, kikade lite till och så vidare fram till 03.30 inatt men beslutade mig tillslut för att köpa ett Prorex AGS -120g. Blir väl eventuellt lite omprioriteringar hemma och sälja av lite annan skit som ligger och skräpar så kanske man kan köpa sig en Tatula 200 eller Prorex 300HL också.

Lämna en kommentar:

• W3stin
    replied
    Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    jag äger både xr40-80 samt ett sprillans nytt xr-120, du kan få köpa något av dem om du vill, synd att frakten är lite dyr.
    Jag älskar mitt ags-120
    Skicka spö med bussgods är inte dyrt, betalade 245:- för frakten.

Lämna en kommentar:

• shirunai
    replied
    Jag älskar mitt ags-120

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
    ja kör ett prorex AGS 40-80 med en Daiwa luna och det är min favvokombo så en Daiwa luna hade vart nåt. Är det en rulle till ett 120 grams AGS du undrar eller ditt 170 grams roots multipike?
    Ja, jag tänkte på om det skulle funka till ett AGS 120. Bara snabbkollat litegrann men den ser ju ut att vara relativt lätt ändå om man jämför med en del rullar (BFT'n alltså).
    Sitter dock och funderar på om man skulle kliva ner och köpa ett XR-spö istället på 40-80g och en Daiwa Prorex 200HLA till det. Alternativt köpa ett 120 AGS och köra med BFT'n tillsvidare, har inte råd med både finspö och rulle just nu.

Lämna en kommentar:

• Addiox
    replied
    Nån här som testat ags jigger 7-28g än?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar