Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Undrar även över denna: https://www.sportfiskegiganten.se/da...50-100g-haspel



    Samma som ovan fast haspel 50-100g. Någon som känt och klämt? testat?

    Kommentera


    • Prorex S, spinn -150g? se ovan.

      Kommentera


      • Jag köper enbart 2-delat av praktiska skäl, blev förvånad när jag såg att ett AGS spö (och några andra spöfabrikat) i ett nummer av FJ nyligen hade en tydligt synbar "bruten" aktion på bilden just vid holken?! Man kan göra 2-delat utan den konsekvensen.

        Någon som märkt det på era spön... ?!

        Tyvärr är det ju sällan man ser sitt egna spö från sidan under belastning.... Ser osnyggt ut och även om spöt kastar bra ändå så bör det rimligen ge spöt sämre totalprestanda vid kast, känsla och drillning eller ?

        Vill absolut inte gå över till odelade spön men en vettig holk/delning vill jag ha, det har jag redan på andra spön....
        Senast ändrad av anteman; 2019-05-29, 11:42.

        Kommentera


        • En fråga till er.

          har idag 2 prorex ags spön.
          Ett till borre och ett till gädda.

          har daiwa något prorex eller annat bra spö till vertikalfiske till gös?
          har inte lyckats googla mig fram till något där, det kanske helt enkelt inte finns.

          Vet ni om det finns?

          vore Nice att ha samma serie på alla spön.
          mvh

          Kommentera


          • Nope, inte något renodlat Vertikal spö. Skulle däremot kunna tänka mig att https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...tula-bait.html skulle fungera utmärkt till Vertikalspö efter gös röding eller abborre.. Längden är perfekt, aktionen perfekt, kort bakhandtag och skulle inte tveka på att kasta upp till 35g med det (vilket är oväsentligt eftersom du ska vertikala)

            ​​​​​​Väldigt lika klingor

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              Nope, inte något renodlat Vertikal spö. Skulle däremot kunna tänka mig att https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...tula-bait.html skulle fungera utmärkt till Vertikalspö efter gös röding eller abborre.. Längden är perfekt, aktionen perfekt, kort bakhandtag och skulle inte tveka på att kasta upp till 35g med det (vilket är oväsentligt eftersom du ska vertikala)

              ​​​​​​Väldigt lika klingor
              Grymt. Tack

              Den 6.1' verkar nice.
              Får bli ett sånt att testa.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Coffe81 Visa inlägg

                Grymt. Tack

                Den 6.1' verkar nice.
                Får bli ett sånt att testa.
                Kolla noga, tror det är 6'10" dvs 2 tum söder om 7'... fast det funkar nog bra ändå.
                (lite som mitt blivande "gäddvertikalspö" i annan skala, Westin 8" -130g, mjuuk topp men en duktig ryggrad ungefär halvvägs ned... )
                Senast ändrad av anteman; 2019-05-30, 07:35.

                Kommentera


                • Två allternativ som fungerar bra, speciellt den översta

                  https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/daiwa-prorex-ags-baitcast.html

                  https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/daiwa-prorex-ags-baitcast.html


                  Kommentera


                  • Sitter inne på 3 älskade prorex spön..men jag saknar ett långt 9-10' spinnspö med kastvikt i det lägre segmentet 10-40 15-45ish.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                      Kolla noga, tror det är 6'10" dvs 2 tum söder om 7'... fast det funkar nog bra ändå.
                      (lite som mitt blivande "gäddvertikalspö" i annan skala, Westin 8" -130g, mjuuk topp men en duktig ryggrad ungefär halvvägs ned... )
                      Jag körde ett bft 5.9" innan och det var perfekt till vart givaren var placerad intill styrkonsolen.
                      på min nya båt kommer givaren sitta lite längre fram, framför rutan vid kastdäck fram. Så därför känns det som ett aningen längre spö vore nice. Dock är jag osäker när det kommer till olika längd på spöna.
                      båten är en Finval 505 Fishpro JS. Tror du att 7.1 kanske blir mer lagom från spötopp till vartgivaren är placerad ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 934 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 392 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 671 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 084 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X