Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av alltid Visa inlägg

    Går att dra ur vajern ur hylsorna med handkraft. Efter en tappad stor fisk vid håvning (och betet dinglandes utan stinger) så provdrog jag och fiskepolaren alla våra och de gick att dra enkelt med nävarna, några gick hylsorna upp på och några av fjäderringarna drogs ut helt. Krokarna är bra dock!

    Edit: På ett Prorex XR 120g kan tilläggas, galet skönt spö! Rekommenderas
    Låter otroligt tråkigt! ja passade på att köpa på mig massa dubbel/trippel lekande idag så det aldrig händer mig även om det inte hänt än.

    Sorry for offtopic åter till ämnet,

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

      Grattis Ekman till 780 st Gäddor på ett år! Antalet Gäddor per år är beundransvärt men storleken tyder på att du fiskar i fel vatten eller använder helt fel beten...

      Gäddor över 15 kilos vikt kan du fånga i stora sjöar som Bolmen, Hjälmaren, Hornavan, Mälaren, Siljan, Sommen, Storavan, Uddjaure, Vänern, Vättern....


      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
      ja skyller alla dåliga fiskar på mcpike 21 cm i färgen fegis samt alla personer äldre än mig som förstört/fiskat sönder sjöar/naturen

      Kommentera


      • Har följt denna tråden sen start men aldrig ägt ett prorex fram till nu. Köpte ett spin 7-32g ur den nya serien X. Tyckte de verkar oerhört prisvärda. Dessutom gillar jag Fujis SKTS rullfäste.


        Klingan är snabb och ganska kraftig. Har sedan innan ett Veracity upp till 35g och hade nog tippat att Veracity skulle vara styvare än prorex men så var inte fallet. Jämförde båda klingornas aktion och power med ett stycke japansåg i linänden. Prorex är ett uns snabbare och kralligare
        Senast ändrad av Joakim000; 2019-07-18, 21:51.

        Kommentera


        • Anyone owns the Prorex AGS -180 gr. and used it with 180-220 gr. baits?

          Looking for a rod to cast those weights all Day, and heard the -180 gr. AGS is very underclassified?

          I would prefer a rod with a true max cast weight around ~250 gr, but just love my other AGS-rods so much!

          Kommentera


          • Mitt ags 7-32g 7,1' gick av igår.
            Var inne i lokala fiskebutiken nyss och fick ett nytt. Sjukt bra service och sjukt bra spö till borre hårdbeten/cranks.

            Kommentera


            • Gick det av i toppen under ett kast med "lovlig" vikt eller vilka omständigheter?
              Butik?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Gick det av i toppen under ett kast med "lovlig" vikt eller vilka omständigheter?
                Butik?
                Den gick av med jigg + huvud ca 25-28g mellan 4e och 5e öglan räknat från toppen och inåt. Inga märken eller dylikt , och den gick inte rakt av utan såg ut som den var avböjt kolfibret hade flisat sig, svårt att förklara , men det var inget rent snitt i den om du fattar.

                Wollmars i Borås fixade ett nytt iallafall, så fick jag ett lånespö under tiden som det nya beställdes.

                Blev nästan mer sugen på lånespöet : ett Shimano Speedmaster 14-28g sjukt nice spö, dock det enda att klaga på är att butten än väldigt kort.

                Kommentera


                • Ok, kul att höra att Shimano kan utmana! (fast det vet de som prövat Zodias, Expride, Poison A...)
                  Och inte minst - vilket föredömlig reklamationshantering av Wollmars med lånespö, så ska det hanteras.
                  Senast ändrad av anteman; 2019-07-28, 17:32.

                  Kommentera


                  • En sak jag riktigt hatar med spöna för haspel är den där krokögglan som sitter ner mot rullfästet. Händer ibland att linan lägger sig mellan den och klingan med följd av typ tvärstopp vid utkast, tappat ett drag pga den. Sen blev det nog och den sågades bort.

                    Kommentera


                    • Fastnar- hur då? Kastar alltid ett getöga å rullen då och då och har nog aldrig fastnat i kroköglan men en å annan linögla har man sett...

                      Jag vill knappt ha ett spö utan krokögla, helst den där nyare typen som är öppen nedåt så man kan fästa ett sänke, t ex ett Link-head eller Texassänke utan att röra kroken.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 918 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 271 svar
                      260 059 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      831 svar
                      137 034 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 530 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X