Vicke Slim - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vicke Slim

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vicke Slim

Blev "påtvingad"* att köpa två Vicke Slim idag efter jobbet men de blir nog inte testade förrän tidigast påskhelgen. Ser trevliga ut, 18 gram, samma längd som 20/30/40 grams varianterna, men smalare. Ett stort plus i kanten är att de har vett att se till att de lämnar fabriken med dubbla fjäderringar. Det borde finnas en lagparagraf som säger att det är så det ska vara på havsöringsbeten. Nån som hunnit testa än som har nåt att säga?

*"Påtvingad" betyder i detta specifika fall att herrn i fiskeprylsbutiken råkade nämna att det fanns en del nya grejer på lagret som de inte hunnit få ut på hyllorna än, och jag gick med på att kika på Vicke Slim, och har han gjort sig omaket att hämta lite grejer från lagret så vore det ju fasansfullt oförskämt att inte slå till
    All you need is Lubb.

Tror på den jag med. Vicke orginal är mitt favvo drag all time, så Slim kan inte misslyckas!
    Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Click image for larger version

Name:	1491409939262962039204.jpg
Views:	1
Size:	997,0 KB
ID:	1783913

själv beställde jag hem lite HÖ-drag, 3av4 modeller hade dubbel fjäderring, lite av en jackpot?

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
        [ATTACH=CONFIG]93391[/ATTACH]

själv beställde jag hem lite HÖ-drag, 3av4 modeller hade dubbel fjäderring, lite av en jackpot?
        Tror väl att det blir allt vanligare att den typen av drag kommer med dubbla fjäderringar. Hansen och Westin har uppenbarligen fattat galoppen. Har även sett att en del Toby modeller kommer med dubbla ringar. Men ingen av de Vicke jag köpt än så länge(med undantag för slimarna då) kom med dubbla ringar. Gladsax beten verkar också bara ha en ring.
        All you need is Lubb.

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
          Tror väl att det blir allt vanligare att den typen av drag kommer med dubbla fjäderringar. Hansen och Westin har uppenbarligen fattat galoppen. Har även sett att en del Toby modeller kommer med dubbla ringar. Men ingen av de Vicke jag köpt än så länge(med undantag för slimarna då) kom med dubbla ringar. Gladsax beten verkar också bara ha en ring.
          Har varit likadant för alla falkfish drag jag köpt (Spöket, häxan, loke och thor... Osv.)
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Perfekt! Har så många Vicke så det är svårt att motivera köp, men nu är det en helt ny modell. Som att börja om på noll igen. Ngn som har testat skillnaden?

Kommentera

Jag testade vicke Slim idag och den var som vanliga vicke
              kastade nog lite kortare men gick eventuellt liite djupare
              Har svårt att se varför man skulle föredra den framför den vanliga
              Kommer nog inte köpa fler

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 823 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S