Bucktailjiggar från svenska webshopar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bucktailjiggar från svenska webshopar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bucktailjiggar från svenska webshopar?

Köpte mig en 10 grams bucktail jigg när jag var i amerikat och har hunnit ett par fiskepass med den och gillar konceptet(må så vara att mitt statistiska underlag är inadekvat för att kalla det vetenskapligt, men det känns som att det blir färre missade hugg jämfört med vanligt gummi). Har sett att det finns en del på aliexpress men med långa leveranstider så missar dom en stor del av abborrsäsongen i mina trakter. Nån som vet om det finns att få tag på på närmre håll? Har testat google men det tycks inte ge några resultat.
    All you need is Lubb.

Jag har beställt bucktails från aliexpress men de väger nog lite för mycket för ditt fiske. Annars hade du kunnat ta dem så länge. Detta kan nog funka för dig: [url]http://www.fishing-mart.eu/sklep/en/kogut-lures-and-jigs-manyfik-g5-a117-p2654.html[/url

Edit. Polackerna verka fiska med bucktails en hel del. Fast det kallas för kogut. Denna sidan har jag beställt ifrån smidigt. Bra pris på frakten om jag minns rätt. Finns en del riktigt fina där. http://www.pirania-sklep.pl/product/search.html?query=kogut&category_id=&limit=
    Senast ändrad av crowax; 2017-07-03, 22:21.

Kommentera

Har inte sett det i svenska shoppar tyvärr, ganska vanligt bland jänkarna vad jag förstår.
      Är inte särskilt knepigt att binda själv, kör med stark bindtråd (eller 0.10 flätlina) och lite rådjursarsle. Funkar hyfsat med syntet men man måste kamma bort en hel del strån tycker jag.
      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Här finns ju nåt iallafall.

Kommentera

Kogutjiggar ligger nästan alltid ute på Tradera till förmånliga priset. Sök på kogut under fiske så borde du hitta!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          272 920 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13