Identifiera bete (McTail?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Identifiera bete (McTail?)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
    Vad jag tror "hellebjork" menade är att dina beten är fabrikstillverkad "kina-skit" och de som finns i början av tråden är handtillverkade "fin-beten"...
    Fast en Jonnys tail i plast som inte läcker in vatten kan nog bli värdefull. Borde iaf vara helt unik enligt min erfarenhet...

Kommentera

Gäddan lär bli skapligt sugen när ett handgjort bete som kostar mer än en skaldjursplatå på Sturehof swishar förbi. När får vi se beten i jakaranda, gärna utsågade ur någon klassisk möbel av Wegner? Spänningen är olidlig.

Kommentera

Gäddan kommer aldrig få chansen. Om jag fattar rätt lägger folk dessa beten i någon form av vitrinskåp för att ha dom att glo på Helt obegripligt för mig, men det är väl någon form av hobby i hobbyn eller vad man ska kalla det...

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
          Gäddan kommer aldrig få chansen. Om jag fattar rätt lägger folk dessa beten i någon form av vitrinskåp för att ha dom att glo på Helt obegripligt för mig, men det är väl någon form av hobby i hobbyn eller vad man ska kalla det...
          är böjd att hålla med dig där....Å andra sidan är vi mååånga som har massor med beten i plastlådor på hyllan som det varken fiskas med eller tittas på....lika jäkla dumt det med i mångas ögon...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            är böjd att hålla med dig där....Å andra sidan är vi mååånga som har massor med beten i plastlådor på hyllan som det varken fiskas med eller tittas på....lika jäkla dumt det med i mångas ögon...
            Så sant, jag erkänner mig skyldig på alla punkter där

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Gäddan lär bli skapligt sugen när ett handgjort bete som kostar mer än en skaldjursplatå på Sturehof swishar förbi. När får vi se beten i jakaranda, gärna utsågade ur någon klassisk möbel av Wegner? Spänningen är olidlig.
              Om Svartzonker signerar en bajskorv så går den för minst 2 000,- på tradera vid det här laget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                Om Svartzonker signerar en bajskorv så går den för minst 2 000,- på tradera vid det här laget.
                Grattis, du kom precis på hur kända företag/märken tjänar pengar.
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                  Grattis, du kom precis på hur kända företag/märken tjänar pengar.
                  Företag tjänar inte pengar på att gamla produkter säljs till galna summor mellan privatpersoner. Det här är bara typisk samlarmani.

Kommentera

Jag är själv samlare, dock ej av fiskegrejer, så själva mekanismen förstår jag - detta känns dock som en snart överstånden hype. Och speciellt snygga i vitrinskåpet är de ju inte, då skulle jag satsa på rullar istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                      Företag tjänar inte pengar på att gamla produkter säljs till galna summor mellan privatpersoner. Det här är bara typisk samlarmani.
                      Räcker att företagen sätter sitt märke på sina varor så köper folk hellre dem för några hundra mer istället för en liknande med plingplong märke på.
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 858 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04