Ambassadeur 7000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 7000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 7000

Hej!
    När slutade abu tillverka ambassadeur 7000 i sverige?
    Hur är kvalitén på dom nya vs made in sweden?

Mva Andreas

Osäker men tillverkas inte 7000 i Sverige som de övriga Ambassadeurerna?

Måste kika på mina..

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      Osäker men tillverkas inte 7000 i Sverige som de övriga Ambassadeurerna?

Måste kika på mina..
      Har för mig att de röda rullarna tillverkas i sverige, var så ett tag iallafall

De billigare 7000-rullarna är ej made in Sweden

Kommentera

Har ingen aning om när man slutade tillverka 7000-rullar Sverige. Däremot vet jag att de inte längre görs här. För tre fyra år sedan var det en regel att rullar till och med 6000 görs i Svängsta, men de vederstyggliga Kina-"Ambassadeurerna" S, SX och STX bryter nu mot den regeln och är väl ett första steg för att skicka varumärket Ambassadeur ner i samma avgrund som Cardinal, i dag ett namn som enbart används på lågprisprodukter...
        Men som sagt, vill du ha en svensktillverkad rulle så går gränsen vid runda rullar av 6000-storlek.
        Skit fiske!
        Gösta
        PS Kolla i någon av de senaste Napp&Nytt där står det vilka rullar som görs i Sverige och det är inte några 7000-rullar, oavsett färg..!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          Har ingen aning om när man slutade tillverka 7000-rullar Sverige. Däremot vet jag att de inte längre görs här. För tre fyra år sedan var det en regel att rullar till och med 6000 görs i Svängsta, men de vederstyggliga Kina-"Ambassadeurerna" S, SX och STX bryter nu mot den regeln och är väl ett första steg för att skicka varumärket Ambassadeur ner i samma avgrund som Cardinal, i dag ett namn som enbart används på lågprisprodukter...
          Men som sagt, vill du ha en svensktillverkad rulle så går gränsen vid runda rullar av 6000-storlek.
          Skit fiske!
          Gösta
          PS Kolla i någon av de senaste Napp&Nytt där står det vilka rullar som görs i Sverige och det är inte några 7000-rullar, oavsett färg..!
          Såg någon lite dyrare 7000 rulle gjord med 6000 gavlar som var märkt med "made in sweden" nyligen.
          __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
            Såg någon lite dyrare 7000 rulle gjord med 6000 gavlar som var märkt med "made in sweden" nyligen.
            7000 Compact
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Aeae Visa inlägg
              Hej!
              När slutade abu tillverka ambassadeur 7000 i sverige?
              Hur är kvalitén på dom nya vs made in sweden?

Mva Andreas

Hej Andreas!
              Ambassadeur 7000 slutade tillverkas i Sverige någon gång i slutet av 90-talet (hört av säker källa). De nya Kina-rullarna bör man undvika om man kan pga. kvalitetsproblem. Om du ska skaffa en Amba 7000 bör du helt klart köpa en svensktillverkad, det är mitt råd jag kan ge dig. 7000 compact är en fin rulle som är byggd på en 6000 Amba men med lite mer linkapacitet och lite mindre bromskraft än gamla 7000, men den går ju att uppdatera om man skulle vilja det.

Mvh

Kommentera

Okej tack för svar. 7000 compact är jag inte intresserad av.
                Någon som har en svensk 7000 att sälja?
                Är det lika lätt att få tag på delar till dom nya 7000 via abu som det är med dom svensktillverkade?

Kommentera

Ursprungligen postat av Aeae Visa inlägg
                  Okej tack för svar. 7000 compact är jag inte intresserad av.
                  Någon som har en svensk 7000 att sälja?
                  Är det lika lätt att få tag på delar till dom nya 7000 via abu som det är med dom svensktillverkade?
                  Hej!! Kanske jag kan släppa en för rätt peng!! Har aldrig köpt delar till dom nya!! Inget jag skulle använda nå mer till fiske men nog får man säkert tag i delar till dom oxå

Kommentera

Det är alltid lätt att skaffa delar till ABUs multirullar. De nya 7000-rullarna delar många delar med de gamla då det är samma uråldriga ”plattform” som de är byggda på.

Jag har hört om problem med 7000i men inte senaste varianten C-7000 (sistnämnda har jag i min ägo).
                    Även en 7000 HSNi Big Game (7000-gavlar och stativ men med snäv spole) har smugit sig in i min arsenal. En riktigt fin rulle till torskpilkning.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13