Spö liknande Svartzonker Black Series - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö liknande Svartzonker Black Series

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spö liknande Svartzonker Black Series

Hej

Har i dagsläget ett Svartzonker Black Series, älskar och fiska med det och drilla fisk med, enda nackedelen är att rullfästet är inte det bästa samt att det är ganska tungt. Vilka spön finns det med typ samma egenskaper samt kastvikt fast som väger mindre?

Spöt är ett 8 fots har jag för mig upp till 140g, mcrubber and tails tror jag det heter. Behöver ej vara i samma prisklass.
    Senast ändrad av G1zm0; 2018-03-30, 10:18.

I samma prisklass också?

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
      Hej

Har i dagsläget ett Svartzonker Black Series, älskar och fiska med det och drilla fisk med, enda nackedelen är att rullfästet är inte det bästa samt att det är ganska tungt. Vilka spön finns det med typ samma egenskaper samt kastvikt fast som väger mindre?
      Det finns ju fler i Black Series så du får nog berätta vilket du använder och dessutom vad det är för egenskaper du är ute efter för att några fler ska kunna hjälpa dig.

Kommentera

Japp jag kom på det med, har editerat nu

Kommentera

SZ säljer spöet som byggsats på Betesbyggarkiosken. Är själv lite sugen och kommer isf att modda med annat rullfäste och troligen kork istället för foam. Men det kräver ju en del pyssel.

Kommentera

SZ har ju släppt Black Series Pro som är i princip samma klingor men med uppdaterade och bättre kvalitet på detaljer som handtag (i kork istället för form) och spöringar. Mitt nästa inköp kommer definitivt vara 7'10" 30-100g för det var riktigt go känsla i det.

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
              /...
              Spöt är ett 8 fots har jag för mig upp till 140g, mcrubber and tails tror jag det heter. Behöver ej vara i samma prisklass.
              Hm, nu har jag inte prövat SZ BS så jag vet inte hur det är till sin karaktär...
              Finns ju många gäddpinnar numera, söker du ett lite snabbare spö upp till 140-150g så skulle jag i dag absolut känna på Prorex 8'6", -150g billigt och lätt...

Söker du ett djupare spö och klarar dig med max 110g då och då så varför inte ett Westins Powercast-t 8'6"? Snygg klassiker tycker jag som man kan hitta billigt som beg då det funnits länge på marknaden.

Kolla också in på säljes här på FS när du "zoomat in ditt" spö - det byts gäddspön nu som man bytte kalsonger förr i tiden och mycket intressant och prisvärt står att finna!

Kommentera

Se till att köpa ett spö med Fuji komponenter det är kvallitet, grejor som håller vad de lovar. Kostar lite mera men värt det för att slippa strul med kina grejor.

Kommentera

SZ Signature 40-140 säljs just nu för ca 1000 kr. Det är den förra varianten och den har en helt annan auktion än BS. Mer parabolisk eller långsam. Dock ett lätt och kalasskönt spö. Jo jag har det och just det SZ BS du pratar om. Just ditt spö är dessutom klassat upp till 150 gr och inte 140 gr. Ingen större skillnad dock. Det är två helt olika spön till sin karaktär. BS är mycket styvare och snabbare/toppigare än Signature. Skönt på sitt sätt.

Lustigt att så många tycks ha problem med rullfästet på SZ BS serien. Jag har tre spön ur den serien och jag har haft noll bekymmer med rullfästena. Vilket jag knappast kan säga om andra rullfästen på mycket dyrare spön. Visst ser de tråkiga ut. Plastiga men som sagt,inte ett bekymmer
                  Senast ändrad av Mankan G; 2018-03-31, 22:02.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 823 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04