Spö till jerkbaitfiske Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till jerkbaitfiske Abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Vet inte om det nämnts här i tråden tidigare men ett gamakatsu destrada är allt trådskaparen behöver. Tror Jöns tom har ett till salu. Bästa spöt jag testat för abborre, med samtliga tekniker. (visst ett renodlat jiggspö är det inte, men föredrar den typen av spön för jigg fiske ändå)

    Kommentera


    • #62
      Tyvärr inte så enkelt, Destrada finns/fanns nog i åtminstone tre modeller, typ Quick motion DS, Cracy cranker och Vertical master och de har nog både skilda längder och aktioner för olika metoder. Vilken variant körde du och var det 2-delat?

      Kommentera


      • #63
        Kapat och limmat, nu bara låta epoxy härda klart sen slipa!

        Click image for larger version

Name:	795FD17F-4EE2-4D07-A5D3-D299509ED41D.jpeg
Views:	1
Size:	735,3 KB
ID:	1787426

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Tyvärr inte så enkelt, Destrada finns/fanns nog i åtminstone tre modeller, typ Quick motion DS, Cracy cranker och Vertical master och de har nog både skilda längder och aktioner för olika metoder. Vilken variant körde du och var det 2-delat?
          Vertikal master, delat. Drömspö för 6-25g

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inlägg
            Kapat och limmat, nu bara låta epoxy härda klart sen slipa!

            [ATTACH=CONFIG]101400[/ATTACH]
            Måste säga att det blev bra mycket skönare med -5ish cm. Tack @mastapike för rips och @anteman som fick mig att sätta sågen i spöt!

            Kommentera


            • #66
              I dagsläget använder jag mitt perception jig&baitcaster 5-20 till både jiggfiske (vilket den är helt perfekt för) och jerkfiske. Men där är längden ett problem. Måste jerka åt sidan för att inte vispa runt i vattnet. Bakhandtaget är dock kort vilket gör att man kan styra betet utan att man stöter i sig själv. Jag letar nu efter ett spö för jerkfiske så den här tråden är högst intressant. Jag har fått för mig att https://www.el-ge.se/gunki-iron-t-c-198-ml-65ft-35-15gr skulle vara ett ypperligt spö, någon som testat?

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av pengtingfish Visa inlägg
                I dagsläget använder jag mitt perception jig&baitcaster 5-20 till både jiggfiske (vilket den är helt perfekt för) och jerkfiske. Men där är längden ett problem. Måste jerka åt sidan för att inte vispa runt i vattnet. Bakhandtaget är dock kort vilket gör att man kan styra betet utan att man stöter i sig själv. Jag letar nu efter ett spö för jerkfiske så den här tråden är högst intressant. Jag har fått för mig att https://www.el-ge.se/gunki-iron-t-c-198-ml-65ft-35-15gr skulle vara ett ypperligt spö, någon som testat?
                Har inte provat Iron T men har ett Gunki Shigeki C190 M/ML 5-18g som jag tycker är perfa för ytbeten. Skulle inte vilja ha längre pga vad du nämde, vispandet i vattnet.

                Kommentera


                • #68
                  Såg att en av mina favoriter på youtube hade en go video om jerkbaitfiske. Där går han igenom hur man arbetar betet samt vilket spö man ska använda

                  Kommentera


                  • #69
                    har du planer på att sälja ditt gamla spö? är lite intresserad...

                    Kommentera


                    • #70
                      Tja, då lyckades Illexspöt går sönder. Toppen av i utkast utan yttre påverkan. Jävla skit. Hoppas Illex/Splash är kulant.
                      Men jag impulsköpte ett W3 T/C 5-15g. Kan säga att det gör jobbet. Funkar till twitch och popper med alla beten jag nämnde tidigare. Underrated om ni frågar mig. Klar budgetalternativ- men vad som gäller känslighet långt ifrån Waterfront Versatile

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X