Såg att detta var en gammal tråd men ville inte starta en ny. Jag har samma problem med min TGC 5001C rulle. Jag skrivade isär rullen igår och gav den service med lite olja och rengjorde den. Men tyvärr hjälpte ju inte det. Så jag tog med den in till Sportfiskecenter idag så de ska plocka isär den och beställa en ny länkarm. Skiten var utnött och då är rullen bara två år. Så den har med andra ord kommit till nytta 
Men när jag stod där och pratade med dem så kommer det in en kille och ska hämta en exakt likadan rulle med exakt samma fel. Han hade försökt böja till örat lite själv utan att det hade hjälpt.
Detta verkar ju inte vara ett helt ovanligt fel på ABU-rullarna. Jag som funderade på att inhandla en Revo framöver. Någon som vet om det finns "standardfel" på Daiwa Luna också? Måste väga för och emot hehe

Men när jag stod där och pratade med dem så kommer det in en kille och ska hämta en exakt likadan rulle med exakt samma fel. Han hade försökt böja till örat lite själv utan att det hade hjälpt.
Detta verkar ju inte vara ett helt ovanligt fel på ABU-rullarna. Jag som funderade på att inhandla en Revo framöver. Någon som vet om det finns "standardfel" på Daiwa Luna också? Måste väga för och emot hehe
Kommentera