Ambassadeur 5601 sx - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 sx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ambassadeur 5601 sx

    Förutom tillverkningsland... vad skiljer en Ambassadeur 5601 sx från en svenskbyggd Ambassadeur?

    Efter vad jag har hört går det inte att trimma en sx med delar från exempelvis UT... vad är det som skiljer dom åt?

  • #2
    Massor även om jag inte kan rabbla, skulle mycket hellre köpa en beg svensk Amba här på FS.

    Kommentera


    • #3
      Sorgligt att ABU över huvud taget satt sitt märke på sx rullarna. Bland den sämsta skiten man kan köpa för pengar idag.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Massor även om jag inte kan rabbla
        Vet du av egen erfarenhet eller killgissar du nu utifrån hörsägen från andra som inte heller har testat?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Sorgligt att ABU över huvud taget satt sitt märke på sx rullarna. Bland den sämsta skiten man kan köpa för pengar idag.
          Hårda ord, hur skulle du backa upp det påståendet om du blev anklagad för förtal? Vad är det som skiljer en sx från en svenskbyggd rulle?

          Kommentera


          • #6
            Verkar inte lovande om man får tro denna mannen som kan ett och annat om Ambassadeurer.

            https://youtu.be/rueo-ptwICY
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

            Kommentera


            • #7
              Jag har heller aldrig skruvat i någon kina Ambassadeur, men enligt vad man läst är dem ett smäck tyvärr.

              När man vevar på en i butik så känns dem ändå ok, duger alla gånger till ismete.

              Hade också hellre köpt en fin begagnad C3/C4.

              Den kan du trimma till bristningsgränsen om du känner att det är ett måste.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                Vet du av egen erfarenhet eller killgissar du nu utifrån hörsägen från andra som inte heller har testat?
                Oj då här blev man stött må tro... Orkade inte länka till andras erfarenheter och/eller referat/hörsägen... Köp en själv och försäkra dig för säkerhets skull vet jag.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Oj då här blev man stött må tro... Orkade inte länka till andras erfarenheter och/eller referat/hörsägen... Köp en själv och försäkra dig för säkerhets skull vet jag.
                  Nej, jag är inte stött på något vis. Jag ställde frågor i hopp om att få svar från någon kunnig som har ägt och testat dom. Jag har också läst negativt snack från andra här men det verkar inte finnas någon som kan säga rakt på sak vad där är som gör dessa rullar så eländigt dåliga och på vilka punkter dom skiljer sig från en svenskbyggd rulle.

                  Vad skiljer mellan s, sx och tsx då?

                  Låt gå för att några experter här som inte ens har ägt en sån rulle anser att det är skräp... det är i så fall ändå billigt skräp och ABU Garcia har satt sitt märke på rullen.

                  Visst kan jag lägga en dryg femhundring för att testa rullen själv men tycker nog ändå att det är bäst att rådfråga någon annan som redan har TESTAT rullen först.

                  Orkar man inte ens länka till en annan tillförlitlig källa och därmed tillföra bevis för sin tes anses man inte som riktigt seriös i min värld.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Förutom tillverkningsland... vad skiljer en Ambassadeur 5601 sx från en svenskbyggd Ambassadeur?

                    Efter vad jag har hört går det inte att trimma en sx med delar från exempelvis UT... vad är det som skiljer dom åt?
                    Släng den där kinakopian och försök att hitta en RECORD AMBASSADEUR NO 5000, MODELL SG till ett vettigt pris så har du en multirulle som fungerar perfekt de närmaste 30 åren,,,,

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 818 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 733 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 322 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X