BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tack för tipsen blir nog att beställa en sådan rulle och spö inom kort. Ändå tråkiga är ju leveranstiden för spöt du länkade står det ju leverans den 17 juni men man får väll stå ut med det med tanke på priset.

    Kommentera


    • Aliexpress är en vetenskap för sig. Det finns speciella sale events ( den nästa med fiskeprylar är den 15/4), specialaktioner, coins från inköp att använda, coupons och mycket mera. Men rullen låg rund 400 fram till för en vecka sedan, och kommer ligger där igen vid olika tillfällen.
      Men även för 600 är det ett kap.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Noisen Visa inlägg
        Tack för tipsen blir nog att beställa en sådan rulle och spö inom kort. Ändå tråkiga är ju leveranstiden för spöt du länkade står det ju leverans den 17 juni men man får väll stå ut med det med tanke på priset.
        Det är olidligt att gå och vänta ren tortyr

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
          De grunda, lätta kinaspolarna från/till olika fabrikat (som ser snarlika ut) fungerar faktiskt riktigt bra.
          Tillsammans med så kallade BFS-lager kan även icke BFS-specifika rullmodeller hantera väldigt lätta beten.
          Har monterat den här typen av spole i några rullar, med olika kullager, och tycker de hanterar låga vikter bra. Min Daiwa Pixy som fått just denna behandling hanterar 1 gram.

          Definitivt en billigare väg att gå än att köpa en ny rulle, de dedikerade BFS-modellerna är ju inte särskilt billiga även om Scorpion och SLX BFS kanske fortfarande finns att få tag i.
          Sen är ju en rulle som just Conquest BFS mer än bara kasta lätta beten, det är ju en lyxrulle med alla sina fördelar och nackdelar.


          Jag har ägt några stycken 1500- samt 2500C, servat och modifierat några tiotals.
          Tycker inte dessa rullar ens kan jämföras med bättre japaner, jo det går att få dem att kasta bra men konstruktion och känsla under fisket är stenålder i mina ögon.
          Vad är nackdelen med conquest bfs? Nämligen nära att trycka hem en!
          Ska kasta 1.8g skallar ned o sen lätta wobblers är tanken!
          och trycker ja hem rullen måste ja dock hitta ett spö också!

          har ni tips på.spön till en conquest bfs 2023?
          fiskar 99% från båt o ska nedda 70% o 30% blir lättare jerks som.är tilltänkt combon

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg

            Vad är nackdelen med conquest bfs? Nämligen nära att trycka hem en!
            Ska kasta 1.8g skallar ned o sen lätta wobblers är tanken!
            och trycker ja hem rullen måste ja dock hitta ett spö också!

            har ni tips på.spön till en conquest bfs 2023?
            fiskar 99% från båt o ska nedda 70% o 30% blir lättare jerks som.är tilltänkt combon
            Shimano Poison Adrena kommer passa perfekt. Svårt att få mer spö för pengarna.

            Följande modell: ROD POISON ADRENA CASTING 164LBFS 1,93M 6'4" 3,5-10G 1+1PC

            Finns även som tvådelad.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

              Det är den här rullen men dom har blivit dyrare på grund av sin popularitet och har en skälv och det är en grym rulle https://www.aliexpress.com/item/1005...Cquery_from%3A

              Köper du detta spöt så har u en grym combo https://www.aliexpress.com/item/1005...Cquery_from%3A
              Köper ni med båda spolarna eller den med grund ? Hur mycket lina i vilken dimension får ni på dom ?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

                Köper ni med båda spolarna eller den med grund ? Hur mycket lina i vilken dimension får ni på dom ?
                Jag köpte en grund och min nya favorit lina är G5 och jag kör 75-100 vev tag när jag lägger på lina på grunda rullar

                Kommentera


                • I typ 0.11/0.13/0.15 ? Typ 50 meter eller nåt sånt då ?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

                    Jag köpte en grund och min nya favorit lina är G5 och jag kör 75-100 vev tag när jag lägger på lina på grunda rullar
                    Har spolat på g5 på en rulle men inte hunnit testa än, ska bli intressant att testa, kul att du gillar den. Vilken diameter kör du på vilken kombo?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                      I typ 0.11/0.13/0.15 ? Typ 50 meter eller nåt sånt då ?
                      SpiderWire 0.9 G5 är riktigt tun så där kör jag 0.13 och 0.15 ja runt 50m blir de väll.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 332 svar
                      265 873 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      865 svar
                      140 712 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 032 svar
                      194 849 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
                      256 svar
                      79 381 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X