BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Beställde för övrigt en sådan här: https://hookmeup.se/sv/beten/gan-cra...nal-tetra.html

    Jag föll för "hypen." Jag gillar dock den lilla Jointed Claw sedan innan och något med den här färgen lockade mig.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
      Beställde för övrigt en sådan här: https://hookmeup.se/sv/beten/gan-cra...nal-tetra.html

      Jag föll för "hypen." Jag gillar dock den lilla Jointed Claw sedan innan och något med den här färgen lockade mig.
      Ja de e skoj, har fyra st tror jag

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

        Jag bor också i Stockholm så det hade passat bra. Jag kan ta med 2 Alphas CT SV (finesserullar), Millionaire CT SV (finesse också), Aldebaran BFS 2016, Abu Garcia Revo ALC BF7 och om jag köpt en sådan tills dess, en Revo Ultracast BF8. Det finns ett par ställen som skulle funka ganska bra till lite testkastning runt omkring city. Jag kan försöka tänka ut något.
        Kul, då har vi redan ett gäng med prylar att testa

        Kommentera


        • Pratade med Korol om ett eventuellt gruppköp på hans handgjorda twitch beten, där vi evt kunde komma med förslag på hur de skulle se ut och om vi ville göra ändringar så skulle det också gå att göra.
          mitt förslag är twitchbait på 3 cm i lite olika färger. Någon som är sugen? Kolla gärna hans tidigare beten här. https://instagram.com/korol_handmade_lures

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

            Jag bor också i Stockholm så det hade passat bra. Jag kan ta med 2 Alphas CT SV (finesserullar), Millionaire CT SV (finesse också), Aldebaran BFS 2016, Abu Garcia Revo ALC BF7 och om jag köpt en sådan tills dess, en Revo Ultracast BF8. Det finns ett par ställen som skulle funka ganska bra till lite testkastning runt omkring city. Jag kan försöka tänka ut något.
            Stockholm blir för långt för mig. Men om någon är sugen på att svänga förbi Jönköping så har jag alphas air, air stream custom, conquest 50 med avail spole, curado 50e med Yumeya spole och bfs lager. Mörrum 1600sx med availspole och en millionair ct sv.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
              Pratade med Korol om ett eventuellt gruppköp på hans handgjorda twitch beten, där vi evt kunde komma med förslag på hur de skulle se ut och om vi ville göra ändringar så skulle det också gå att göra.
              mitt förslag är twitchbait på 3 cm i lite olika färger. Någon som är sugen? Kolla gärna hans tidigare beten här. https://instagram.com/korol_handmade_lures
              Jag ska höra med en kompis om han är intresserad. Personligen fiskar jag nästan enbart BFS till abborre och put & take, vilket gör dessa beten lite irrelevanta för det fisket. Hade jag fiskat Öring i strömmande vatten hade jag nog plockat upp ett par av dem.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
                Pratade med Korol om ett eventuellt gruppköp på hans handgjorda twitch beten, där vi evt kunde komma med förslag på hur de skulle se ut och om vi ville göra ändringar så skulle det också gå att göra.
                mitt förslag är twitchbait på 3 cm i lite olika färger. Någon som är sugen? Kolla gärna hans tidigare beten här. https://instagram.com/korol_handmade_lures
                Vad pratar vi för ungefärligt styckpris?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                  Vad pratar vi för ungefärligt styckpris?
                  Beror ju helt på vad vi vill låta tillverkas. Men jag skulle gissa på under 100kr.

                  Kommentera


                  • Någon som beställt glasfiberspö för multi från Aliexpress. Är väldigt sugen på ett glasfiberspö. Finns i olika prisklasser och vet inte vilken man skulle satsa på. Vill inte beställa i måfå och inte så jättedyr från Aliexpress. Googlat och kollat på YouTube men blir inte klokare.

                    Har heller inte haft glasfiberspö förutom flugfiskespön. Vet inte vad jag ska leta efter för glasfiberspö. Vill prova ett och tror jag kommer att gilla känslan i glasfiberspö och bfs.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                      Någon som beställt glasfiberspö för multi från Aliexpress. Är väldigt sugen på ett glasfiberspö. Finns i olika prisklasser och vet inte vilken man skulle satsa på. Vill inte beställa i måfå och inte så jättedyr från Aliexpress. Googlat och kollat på YouTube men blir inte klokare.

                      Har heller inte haft glasfiberspö förutom flugfiskespön. Vet inte vad jag ska leta efter för glasfiberspö. Vill prova ett och tror jag kommer att gilla känslan i glasfiberspö och bfs.
                      En kompis till mig beställde ett sådant från Aliexpress, men han var inte supernöjd. Dock så använde han det till bottenkontakts-beten och inte "straight retrieve." Glasfiberspön är som nudlar och saknar mycket känsla, så de lämpar sig mestadels till öring och regnbåge. Bara en extra åsikt innan du köper den.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 615 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 389 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 540 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X