BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Jag har lite svårt att finna lätta jiggskallar i storlekarna 3/0 och 4/0.

    Vad använder ni andra för märken/modell och vart handlar ni dom?
    Borrebutiken har en del.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

      Till det fisket förstår jag att flät kan ha fördel. Själv fiskar jag mest bäcköring i riktigt små åar. Om du inte har ett riktigt mjukt spagetti spö som nästan helt saknar någon ryggrad kommer nästan varenda fisk hoppa sig loss med flät.
      Till det fisket du bedriver hade jag garanterat valt nylonlina också.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Jag har lite svårt att finna lätta jiggskallar i storlekarna 3/0 och 4/0.

        Vad använder ni andra för märken/modell och vart handlar ni dom?
        Savage Gear Micro Dart och de nya jiggskallarna på 1 g, 1,5 g, respektive 2 g från Savage Gear och dessa: https://happyangler.se/produkt/kp-ba...t/#productInfo (finns i 2 g och 3 g också).

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Till det fisket förstår jag att flät kan ha fördel. Själv fiskar jag mest bäcköring i riktigt små åar. Om du inte har ett riktigt mjukt spagetti spö som nästan helt saknar någon ryggrad kommer nästan varenda fisk hoppa sig loss med flät.
          Fasiken va jag är avundsjuk. Drömmer om att fiska öring i dess olika skepnader i små strömmande vatten!!!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

            Fasiken va jag är avundsjuk. Drömmer om att fiska öring i dess olika skepnader i små strömmande vatten!!!
            Bara ut och kör. Hittat bäcköring lite överallt i landet när man varit ute och åkt. Bara ringa på närmsta gård och fråga om inte fiskekort finns. Bäcköring är mycket vanligare än du anar.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Bara ut och kör. Hittat bäcköring lite överallt i landet när man varit ute och åkt. Bara ringa på närmsta gård och fråga om inte fiskekort finns. Bäcköring är mycket vanligare än du anar.
              Klurigt att hitta i Stockholm med omnejd dock, utan att fiska i havsöringens lekbäckar, vilket jag gärna undviker.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                Klurigt att hitta i Stockholm med omnejd dock, utan att fiska i havsöringens lekbäckar, vilket jag gärna undviker.
                Hur många bäckar rinner inte ut i Mälaren? Och havsöringen leker väl inte nu så det är väl bara att köra.

                Kommentera


                • Förkyld och hosta under semestern... då tittar jag lite på sånt här, kul att ha verka gilla Ambassadeur, fina miljöer!
                  https://youtu.be/LMHiujF5BoU

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Förkyld och hosta under semestern... då tittar jag lite på sånt här, kul att ha verka gilla Ambassadeur, fina miljöer!
                    https://youtu.be/LMHiujF5BoU
                    Krya på dig och sjukskriv dig om du inte redan har gjort det... spara dagarna till höstfisket :-)

                    Japanen äter bättre och nyttigare mat och säkert mer välsmakande ute i naturen än jag lyckas åstadkomma hemma i köket :-) Idag blev det blodpudding med råriven vitkål och lingonsylt... det vet han nog inte ens vad det är såvida dom inte matar sina hundar med det...

                    Kommentera


                    • Jag spolade av stroft 0.14 och la på Berkley FlouroShield 0.28 på min Curado BFS för att verkligen våga ladda på ordentligt med wobbler på 4 gram i blåsten... :-)

                      Min kastteknik med så här lätta beten är helt enkelt för dålig så en grövre lina hjälper absolut och jag kan faktiskt inte mäta mig till några skillnader i längd på kasten. Jag borde få hem en spole från roro till den nu i veckan... får väl se om jag spolar på gul stroft i 0.16 till dagar med nära nog stiltje och byter till originalspolen med flouroshield när det blåser.

                      Just nu är jag mycket nöjd med spö och rulle... ska bara lära mig hantera prylarna också. :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 367 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X