BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Hur många bäckar rinner inte ut i Mälaren? Och havsöringen leker väl inte nu så det är väl bara att köra.
    Många åar som rinner ut i Mälaren är det fiskeförbud i pga att Asp leker i dem. Dessutom finns väldigt lite öring i Mälaren. Att fiska i havsöringens lekåar på vilda öringsmolt när stammen ännu inte klarar sig utan stödutsättningar känns också lite fel. Däremot går det ju att åka till Gävle och Norrtälje för att fiska öring i strömmande vatten. Så inte är jag chanslös inte. Det finns även en spot inne i Stockholm där öringen samlas inför lek, men då är det havsöring med snitt på över 1 kg. Där borde jag kunna testa.

    Kommentera


    • Nu är ytterligare en BFS-rulle på väg hem från Japan. Denna är mest tänkt att fiska saltvatten med, men jag har lite ytterligare planer för den också. Jag testade dessvärre positivt för Covid idag, för andra gången. Sist detta skedde köpte jag en rulle, så jag fullföljer traditionen. Tredje gången jag beställer något från Digitaka för övrigt.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
        Nu är ytterligare en BFS-rulle på väg hem från Japan. Denna är mest tänkt att fiska saltvatten med, men jag har lite ytterligare planer för den också. Jag testade dessvärre positivt för Covid idag, för andra gången. Sist detta skedde köpte jag en rulle, så jag fullföljer traditionen. Tredje gången jag beställer något från Digitaka för övrigt.
        Krya på dig!

        Och om du nu inte talar om vad som är på väg hem hoppas jag att posten slarvar så du får vänta tills isen ligger innan rullen kommer fram!!! :-D

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Krya på dig!

          Och om du nu inte talar om vad som är på väg hem hoppas jag att posten slarvar så du får vänta tills isen ligger innan rullen kommer fram!!! :-D
          Tack så mycket!

          Då åtgärdar jag detta genom att säga att en Abu Garcia Revo Ultracast BF8 är på väg hem. Jag ska nämligen fiska på västkusten i Augusti och ville ha det mest saltvattensäkra i BFS-väg. Planen är att primärt kasta beten kring 4-6 g. Därmed kommer inte den förhållandevis tunga BFS-spolen vara ett hinder.

          Jag beställde dessutom hem ett par DUO-beten för fisket på västkusten och ett paket DEPS Bull Flat 2", samt ett paket DEPS Kromushi 3".

          Kommentera


          • https://www.fiskeoutdoor.com/spinnsp...640134923.html

            Har nån det här spöt eller testat den? Vore grymt med lite info om hur spöt är?
            Lite högt viktspann känns det som eller har jag helt fel.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
              https://www.fiskeoutdoor.com/spinnsp...640134923.html

              Har nån det här spöt eller testat den? Vore grymt med lite info om hur spöt är?
              Lite högt viktspann känns det som eller har jag helt fel.
              Kompisen har ett som han inte gillar särskilt mycket.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                Kompisen har ett som han inte gillar särskilt mycket.
                Det låter ju inte så bra.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

                  Det låter ju inte så bra.
                  Han är dock ganska petig när det kommer till spön och brukar fiska med spön från en helt annan prisklass normalt sett.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    Han är dock ganska petig när det kommer till spön och brukar fiska med spön från en helt annan prisklass normalt sett.
                    Okej, förstår hur "bedömningen" ligger till. Just nu behöver jag ligga på budgetnivån med inköpen av bfs prylar. Vill komma igång med bfs fisket och behöver ett spö. Rullen från Aliexpress hade kommit idag men Postnord kunde inte leverera den blir att hämta hos ombud. Hoppas det inte tar flera dagar.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

                      Okej, förstår hur "bedömningen" ligger till. Just nu behöver jag ligga på budgetnivån med inköpen av bfs prylar. Vill komma igång med bfs fisket och behöver ett spö. Rullen från Aliexpress hade kommit idag men Postnord kunde inte leverera den blir att hämta hos ombud. Hoppas det inte tar flera dagar.
                      Beställ spöet... vem minns en fegis? :-)

                      Även ett dåligt bfs-spö är ändå bättre än inget alls...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 929 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 842 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 066 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X