BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Och total olämplig för vanlig Bfs fiske. Det är en stream rulle. Fast induktor som bromsar anpassad till korta kast rund bäckar.
    Samma med Alphas Air Stream. Vackra med sina gröna nyancer- absolut. Men spoolbromsen kommer göra dig besviken om du tror att du kan kasta ett 2-4g bete över 20m
    Tanken är ju absolut inte att kasta långt med BFS-prylar :-) Det viktiga är ju bromsen och att man kan kasta korta och precisa kast i tränga lägen och presentera betet med finess...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Och total olämplig för vanlig Bfs fiske. Det är en stream rulle. Fast induktor som bromsar anpassad till korta kast rund bäckar.
      Samma med Alphas Air Stream. Vackra med sina gröna nyancer- absolut. Men spoolbromsen kommer göra dig besviken om du tror att du kan kasta ett 2-4g bete över 20m
      Har redan alphas air stream custom. En helt fantastisk rulle. Men precis som den heter är den för små åar/bäckar. Visa mig ett sådant vatten där du kan kasta längre än 12-15m
      I sådana vatten är de flesta kast jag gör mellan 4-8m

      Kommentera


      • Det är dags för fiske på öppet vatten vilken sekund som helst. Här är min arsenal av BFS & UL.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
          Det är dags för fiske på öppet vatten vilken sekund som helst. Här är min arsenal av BFS & UL.
          Shit vad vackert.

          Kommentera


          • orm En gammal Symetre 750 FI! Hade valt den före allt annat tingeltangel på bilden.

            Kommentera


            • Hmmm så insnöad på BFS på sistonde så jag glömde den kanske hetaste UL-kombon, iallafall för mindre rinnande vatten: Tenryu Integral med Shimano Soare CI4+ 500. Stradic CI4+ 1000 på Abu Garcia Eradicator Slow Taper Special är lite vassare vid större vatten

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                orm En gammal Symetre 750 FI! Hade valt den före allt annat tingeltangel på bilden.
                Den kombon med Shimano Beastmaster Kokt Spagetti är min gamla trotjänare sen tonåren tror jag. Jag minns inte hur många år jag smugit runt i både Stockholm C & Jämtlandsvatten med den i handen. Den har en speciell plats i hjärtat men hinner inte luftas så ofta längre.

                Tyvärr så löstes del 7845 "Friction Ring" upp i atomer och den delen går inte att få tag på. Benjamin S tog sig an att försöka få den i skick efter jag misslyckats och idag är den fiskbar, men den är inte som förr utan den delen inbillar jag mig.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
                  Tyvärr så löstes del 7845 "Friction Ring" upp i atomer och den delen går inte att få tag på. Benjamin S tog sig an att försöka få den i skick efter jag misslyckats och idag är den fiskbar, men den är inte som förr utan den delen inbillar jag mig.
                  Jag har en gammal Symetre 2500 FI, det är evighetsmaskiner som kan gå riktigt fint efter efter åratal av fiske men de kräver inte sällan idogt mixtrande med dreven för att få rätt om de varit isär. De är även känsliga för rätt smörjning av kullagren.

                  Friktionsringen bör gå att hämta från annan rullmodell, även om modifiering kan krävas.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
                    Det är dags för fiske på öppet vatten vilken sekund som helst. Här är min arsenal av BFS & UL.
                    Det där är en riktigt trevlig samling.

                    Kommentera


                    • Lyckades bända upp en jätte gädda på mikado jiggen
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 295 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 847 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X