BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tycker att den påminner väldigt mycket om MGExtreme2... och att det skulle vara nån form av BFS/UL har jag inte påstått... men jag hade en liten förhoppning om det så jag ville bara höra om någon här visste mer.

    Kommentera


    • https://www.purefishing.jp/product/a...x-bf8-bf8.html

      I Japan finns ju en uppsjö av bfs rullar. Synd att inga når hit bara.

      Kommentera


      • Men om man frågar servicegänget i svöngsta så brukar dom inte vara omöjliga... dom skulle ta hem en spole till mig från japan men vi kom fram till att den spolen ändå inte skulle passa mina behov.

        Kommentera


        • Sneglat ett bra tag på BFS men inte kommit dit än pga flugfisket som tar den mesta av fisketiden. Nu kommer jag inte att kunna åka iväg och flugfiska så mycket utan ska mest fiska i hemmavatten. Nu skulle jag vilja passa å att testa BFS efter borren.

          Vad behöver man betala för att få någorlunda ok BFS prylar? Spö och rulle?

          Det är multigrejor som jag är ute efter.
          Senast ändrad av Storborre; 2022-06-19, 18:20.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
            Sneglat ett bra tag på BFS men inte kommit dit än pga flugfisket som tar den mesta av fisketiden. Nu kommer jag inte att kunna åka iväg och flugfiska så mycket utan ska mest fiska i hemmavatten. Nu skulle jag vilja passa å att testa BFS efter borren.

            Vad behöver man betala för att få någorlunda ok BFS prylar? Spö och rulle?
            En currado bfs och ett Major craft Benkei 1-7g pröjsar jag ca 3200 kr för i vintras. Ganska billigt för bfs prylar om man vill ha ok kvalite. Sen är detta ett grymt sett för det lite tyngre bfs fisket. Här även lite dyrare prylar som jag användet från 1 g till 5 g men det först nämnda är det som jag använder mest.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              En currado bfs och ett Major craft Benkei 1-7g pröjsar jag ca 3200 kr för i vintras. Ganska billigt för bfs prylar om man vill ha ok kvalite. Sen är detta ett grymt sett för det lite tyngre bfs fisket. Här även lite dyrare prylar som jag användet från 1 g till 5 g men det först nämnda är det som jag använder mest.

              Vart köper man BFS spön? Blir det att beställa utomlands? Rullar verkar det finnas helt okej i svenska butikerna.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg


                Vart köper man BFS spön? Blir det att beställa utomlands? Rullar verkar det finnas helt okej i svenska butikerna.
                Japp utomlands är det som gäller tyvärr. Svenska sportfiskeindustrin suger när det kommer till BFS spön. Jag köpte mitt Benkei från Cypern. Kommer knte ihåg vad sidan hette men tror det var engqvist som länkade till den sidan.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Japp utomlands är det som gäller tyvärr. Svenska sportfiskeindustrin suger när det kommer till BFS spön. Jag köpte mitt Benkei från Cypern. Kommer knte ihåg vad sidan hette men tror det var engqvist som länkade till den sidan.
                  Är nog denna sida.

                  http://tackle4all.com/

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                    Är nog denna sida.

                    http://tackle4all.com/
                    Japp det var den sidan :-)

                    Kommentera


                    • Fick bli en calcutta medan man står i kö för en isuzu. Kommer bli grymt kul att fiska in den nu i sommar. Behöver man bara hitta ett passande spö med.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 385 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 083 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X