BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har läst lite om dom här lagren med orangea sidor från AliExpress men aldrig testat dom själv... jag har köpt lager av kullagergrossisten istället men funderar nu på att testa från AliExpress som sagt.

    https://www.aliexpress.com/item/32338759434.html

    Har nån av er här testat dessa lager till någon av era BFS-rullar?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Jag har läst lite om dom här lagren med orangea sidor från AliExpress men aldrig testat dom själv... jag har köpt lager av kullagergrossisten istället men funderar nu på att testa från AliExpress som sagt.

      https://www.aliexpress.com/item/32338759434.html

      Har nån av er här testat dessa lager till någon av era BFS-rullar?
      Hur mycket kostnader tillkommer när man beställer från Aliexpress?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

        Hur mycket kostnader tillkommer när man beställer från Aliexpress?
        25% moms och 3,5% tull
        lättast är att ta allt gånger 1,3 även frakten

        Kommentera


        • Sitter och funderar på det här med linor... jag kikade lite på stroft gtm i 0.16 som har en brottstyrka angiven till 3 kilo...

          Vad är brottstyrkan på ett "vanligt" bfs-spö tror ni?

          Är det någon som har testat att lyfta 3 kilo från golvet från spötoppen på något spö? :-)

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Sitter och funderar på det här med linor... jag kikade lite på stroft gtm i 0.16 som har en brottstyrka angiven till 3 kilo...

            Vad är brottstyrkan på ett "vanligt" bfs-spö tror ni?

            Är det någon som har testat att lyfta 3 kilo från golvet från spötoppen på något spö? :-)
            Jag har lyft 3kg med ett havsfiskespö, det böjde sig en del..

            Kommentera


            • Hittade det här... flugspön men ändå... klass 9 fiskar jag gädda med...

              https://youtu.be/hgK8H8YT6A0

              Kommentera


              • Beställde Tsurinoya dark Wolf ultra kf50s från Aliexpress igår. Blev ett billigare spö 1-8g från Wish för att komma igång med bfs. Den hade bra recensioner.
                Blir mest små wobbler efter abborre. Vilken lina ska jag satsa på? Flät, nylon? Vilka dimensioner? Hur många meter ska jag spola på?

                Ska byta till Strof på min chronarch 101 D7. Läste nånstans att det är bättre att spola på bara upp till halva spolen, för att få lättare spole. Stämmer det?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                  Beställde Tsurinoya dark Wolf ultra kf50s från Aliexpress igår. Blev ett billigare spö 1-8g från Wish för att komma igång med bfs. Den hade bra recensioner.
                  Blir mest små wobbler efter abborre. Vilken lina ska jag satsa på? Flät, nylon? Vilka dimensioner? Hur många meter ska jag spola på?

                  Ska byta till Strof på min chronarch 101 D7. Läste nånstans att det är bättre att spola på bara upp till halva spolen, för att få lättare spole. Stämmer det?
                  Jag personligen kör ca 50 meter flätad lina, gärna 8-trådig (eller mer) då den har bäst kastlängd kontra 4-trådiga flätlinor.

                  Kommentera


                  • Kolla att din Tsurinoya funkar som tänkt, fint trimtips här också
                    https://fishingdiscoveries.com/tsuri...rk-wolf-ultra/

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                      Beställde Tsurinoya dark Wolf ultra kf50s från Aliexpress igår. Blev ett billigare spö 1-8g från Wish för att komma igång med bfs. Den hade bra recensioner.
                      Blir mest små wobbler efter abborre. Vilken lina ska jag satsa på? Flät, nylon? Vilka dimensioner? Hur många meter ska jag spola på?

                      Ska byta till Strof på min chronarch 101 D7. Läste nånstans att det är bättre att spola på bara upp till halva spolen, för att få lättare spole. Stämmer det?
                      Själv föredrar jag alltid nylon till det fisket. Beträffande hur mycket lina så fyller jag spolarna. Men samtidigt så är spolarna så grunda att det inte går på mer än 30-50m ändå beroende på rulle.

                      Angående din chronarh D som jag är riktigt avundsjuk på tror jag inte att du vinner något på att endast fylla den till hälften. Ibland kan vissa rullar vinna lite på att minska mängden lina. Men halvfullt tror jag gör den sämre istället. Men testa.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 615 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 389 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 541 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X