BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

    Jag håller på för fullt och letar efter bfs beten. Har bara några Rapala, Salmo hornet, spinnare och lite jiggar i bfs size för tillfället.
    Tänkte beställa från Ali eller Wish små wobbler men det är så långa leveranstider.

    Inte så kul att betala130-170kr st för små wobbler i svenska butiker. Speciellt när man behöver fylla boxen med flera antal beten.
    Fladen Flutter finns 2,4 och 3,2 gram.

    Kommentera


    • Bor i Sthlm. Men någonstans där det finns goda möjligheter till att få tex borre vore ju schysst? Benjamin S har kanske bra koll här i sthlm?
      Kan ta med mig lite UL/BFS prylar för haspel och spinn. Bla aldebaran22, alphas air, calcutta 101.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

        Jag håller på för fullt och letar efter bfs beten. Har bara några Rapala, Salmo hornet, spinnare och lite jiggar i bfs size för tillfället.
        Tänkte beställa från Ali eller Wish små wobbler men det är så långa leveranstider.

        Inte så kul att betala130-170kr st för små wobbler i svenska butiker. Speciellt när man behöver fylla boxen med flera antal beten.
        Vi borde väl gå ihop flera styckna och göra en storbeställning någonstans.

        Kommentera


        • Nu när beten är på ropet. Myrans lilla my. Fantastiskt liten spinnare för små strömmar. Kanske inget för nybörjare med multi dock. Smith små vobbler är grymt bra. Den minsta rapala countdown är också en favorit. Många bra beten är tyvärr rätt dyra och ofta import från Japan. Men både myran och rapala finns att köpa här. Riktigt små skedar är inte dumma heller. Men även där är det oftast import. Det är väl så att Japan är UL/BFS landet nr1 så man kommer inte ifrån att många inköp blir därifrån.

          Kommentera


          • Har en förkärlek till små wobblers och fiskar helst med dom. Köpte en Rapala ultra light minnow, oj va kul den va att fiska. Bytte till enkelkrokar och klämde in hullingarna. Mycket skonsammare mot fisken.

            Kommentera


            • Kör på lite minnows jag med, fast från Polen. Click image for larger version

Name:	E28C60DB-AF4A-429F-AF2A-94715E8E0CB8.jpeg
Views:	219
Size:	1,97 MB
ID:	2602999

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
                Kör på lite minnows jag med, fast från Polen. Click image for larger version

Name:	E28C60DB-AF4A-429F-AF2A-94715E8E0CB8.jpeg
Views:	219
Size:	1,97 MB
ID:	2602999
                Märke, modell, vikt och längd?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                  Märke, modell, vikt och längd?
                  På instagram: @korol_handmade_lures bäst att skicka PM om man är intresserad och hälsa från Adam. Yoko 50s, 4g, 50mm.

                  Kommentera


                  • Appropå gruppbeställning så är jag lite sugen på att lägga en beställning från https://www.ebay.com/str/killerjigs och köpa lite tubes och jiggar. Någon som är på?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
                      Bor i Sthlm. Men någonstans där det finns goda möjligheter till att få tex borre vore ju schysst? Benjamin S har kanske bra koll här i sthlm?
                      Kan ta med mig lite UL/BFS prylar för haspel och spinn. Bla aldebaran22, alphas air, calcutta 101.
                      Jag bor också i Stockholm så det hade passat bra. Jag kan ta med 2 Alphas CT SV (finesserullar), Millionaire CT SV (finesse också), Aldebaran BFS 2016, Abu Garcia Revo ALC BF7 och om jag köpt en sådan tills dess, en Revo Ultracast BF8. Det finns ett par ställen som skulle funka ganska bra till lite testkastning runt omkring city. Jag kan försöka tänka ut något.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 460 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X